مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک سیر طبیعی درمان را مختل می کند

به گزارش سرگرمی تفریحی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران گفت: مصرف خودسرانه و بیش از مقدار آنتی بیوتیک سیر طبیعی درمان بیماری را مختل می کند.

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک سیر طبیعی درمان را مختل می کند

علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: یکی از اقلام پر مصرف دارویی در دنیا و حتی کشورمان مصرف آنتی بیوتیک و به ویژه آموکسی سیلین است اما مصرف خودسرانه و بیش از میزان آن می تواند سیر طبیعی درمان بیماری را از بین ببرد.

زالی اضافه نمود: اگر آنتی بیوتیک ها بر اساس راهنماهای بالینی مصرف نشود، علاوه بر عوارضی که برای بیمار ایجاد می کند، باعث ایجاد تداخلات دارویی خواهد شد. بنابراین تمام اقلام دارویی و به ویژه آنتی بیوتیک ها باید طبق راهنماهای بالینی تجویز شوند. این راهنماها باید با کمک پزشکان و متخصصان عفونی و داخلی همچنین داروسازان تدوین شود.

او ادامه داد: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها باعث شده تا اثر بخشی آنها بر روی میکروب های نوظهور از بین برود و به همین دلیل شرکت های فعال در حوزه سلامت به فکر تولید آنتی بیوتیک های نو و قوی هستند.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران گفت: با توجه به شیوع کرونا مشکل مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها، چندین برابر شده است. برخی از مردم تصور می کنند با بروز هرگونه تب در بدن باید آنتی بیوتیک مصرف کنند در صورتی که بسکمک از تب ها خودشان خوب می شوند و احتیاج به خوردن دارویی نخواهد بود.

زالی بیان نمود: مصرف آنتی بیوتیک به ویژه در بیماری های ویروسی نه تنها کمکی نمی کند، بلکه با از بین بردن میکروب های خوب داخل روده ما را در مقابل ویروس ها بی سلاح تر می کنند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1730

به "مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک سیر طبیعی درمان را مختل می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک سیر طبیعی درمان را مختل می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید