مشترکان خانگی و بیمارستان ها در اولویت تامین برق

به گزارش سرگرمی تفریحی، تهران (پانا) - رجبی مشهدی گفت که اولویت ما در تامین برق، مشترکان خانگی و مراکز حساسی مانند بیمارستان ها هستند.

مشترکان خانگی و بیمارستان ها در اولویت تامین برق

به گزارش خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق و معاون برنامه ریزی و امور مالی توانیر با حضور در برنامه تهران 20 درباره قطعی های برق اعلام کرد: تمام کوششی که صنعت برق انجام می دهد، این است که در روز های آینده تامین برق را به خصوص برای مشترکان خانگی، تجاری و سایر مشترکان فراهم کند.

او اضافه نمود: امیدواریم با توجه به این که در انتهای هفته، یعنی از اواخر دی ماه تا اوایل بهمن ماه، سرمای هوا را داریم و شرایط مقداری سخت تر خواهد شد، صرفه جویی ها ادامه پیدا کند تا شاهد قطعی برق نباشیم.

رجبی مشهدی گفت: در درجه اول کوشش می کنیم که هیچ خاموشی نداشته باشیم و در درجه بعدی اگر قرار است خاموشی ایجاد گردد، حتما اطلاع رسانی کنیم؛ نمی توان به صورت قطعی اعلام کرد، اما باید شرایط سختگیرانه را رعایت کرد.

او ادامه داد: خط قرمز و اولویت ما این است که در درجه اول برای مشترکان خانگی و پس از آن نیز، برای مراکز حساسی مانند بیمارستان ها تامین برق را انجام دهیم؛ در شرایطی که در ایام امتحانات قرار داریم و آموزش ها نیز مجازی است، تامین برق خانه ها، به مراتب در اولویت قرار گرفته است.

دلیل قطعی برق بدون اطلاع رسانی چه بود؟

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که دلیل اطلاع رسانی نکردن توانیر قبل از قطعی برق چه بوده، اظهار کرد: فقط برای روز سه شنبه هفته گذشته بنابر اتفاقاتی که رخ داد، امکان اطلاع رسانی به مردم فراهم نشد. هرساله یک برنامه ریزی میان مدتی را برای تامین منابع انرژی اولیه که عمدتا منابع فسیلی مانند سوخت گاز، گازوئیل، مازوت هستند و همچنین برای نیروگاه های برق آبی و اتمی، انجام می دهیم، اما در شرایطی که محدودیت های خاصی برای ما ایجاد می گردد، امکان اطلاع رسانی نداریم.

او در ادامه گفت: در این ایام به ویژه طی هفته گذشته، مصرف برق و گاز نسبت به سال گذشته افزایش داشته که کم سابقه است؛ اگر شرایط به گونه ای باشد که اعمال خاموشی پایدار رخ دهد و به حالت نرمال بر نگردد، حتما از قبل اطلاع رسانی می کنیم، اما وقتی که نمی دانیم چه زمانی و در کدام مناطق خاموشی ایجاد می گردد، امکان اطلاع رسانی نداریم.

رجبی گفت: شاید اطلاع رسانی خوبی نباشد اما باید بگویم که برق وزارت نیرو را در همان ساختمان اصلی نیز، قطع کردیم و مردم بدانند در بحث قطعی برق از خودمان آغاز کردیم.

سه شنبه گذشته برق هیچ کدام از صنایع قطع نشد!

معاون برنامه ریزی و امور مالی توانیر درباره قطعی برق صنایع اعلام کرد: در روز سه شنبه گذشته، اصلا برق هیچ صنعتی را قطع نکردیم و اعمال خاموشی ها فقط برای بخش خانگی بود، چون برای بخش صنعت، موضوع هماهنگی را همواره از روز قبل داریم که البته خود صنایع اعلام نموده اند که اگر یک تا دو ساعت قبل نیز اطلاع رسانی گردد، انعطاف پذیری لازم را دارند.

او اضافه نمود: قطعی برق بدون اطلاع رسانی به صنایع را قطعا رد می کنیم، حتی این روز ها از فولادسازی ها درخواست کردیم که در مدیریت مصرف زمستانی با ما همکاری نمایند، اما همکاری آن ها را دریافت نکردیم و کوشش ما این است که کمترین آسیب را به این نوع صنایع بزنیم. عمده نگرانی تولیدنمایندگان این است که تولیدشان در ساعاتی متوقف شده است و آسیب می بینند.

مشترکان چگونه خسارت ناشی از قطعی برق را دریافت نمایند؟

رجبی مشهدی اظهار کرد: برای چیزی که در اثر نوسانات ناشی از قطع برق آسیب دیده باشد، از مردم پول بیمه دریافت می کنیم؛ اگر کسی در اثر این حوادث آسیب ببیند، می تواند به وسیله اپلیکیشن برق من و سایت اینترنتی bime.tavanir.com ثبت نام کند که بعد از ثبت نام، کارشناس موضوع را آنالیز می نماید و بر اساس نظر کارشناسی خسارت پرداخت می گردد.

او در ادامه گفت: سالانه بر اساس تکلیف قانون بودجه، 60 میلیارد تومان توان پرداخت خسارت داریم؛ مناقصه برگزار می کنیم و از این طریق، بیمه گر معین می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1189

به "مشترکان خانگی و بیمارستان ها در اولویت تامین برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشترکان خانگی و بیمارستان ها در اولویت تامین برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید