مرکز نوآوری اتاق اراک راه اندازی می گردد

به گزارش سرگرمی تفریحی، نشست مشترک پارک علم و فناوری استان مرکزی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با هدف آنالیز راهکارهای توسعه تعامل و استفاده از ظرفیت های طرفین در مورد یاری به توسعه بازار و صادرات شرکت های فناور و دانش بنیان و ایجاد ارتباط مؤثر میان این شرکت ها با بخش فراوری و صنعت برگزار گردید.

مرکز نوآوری اتاق اراک راه اندازی می گردد

در ابتدای این نشست محمد رفیعی، رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: ظرفیت های بالای اتاق بازرگانی به عنوان یک تشکل غیردولتی در حوزه های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی می تواند در معرفی توانمندی ها و توسعه بازار شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک نقش مؤثری داشته باشد و امید است با توسعه همکاری فی مابین شاهد تقویت و تسهیل این فرایند باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: با توجه به نقش مؤثر اتاق بازرگانی در ارتباط با بخش های فراوری و بازرگانی، برگزاری مشترک نشست ها و رویدادهای مختلف کارآفرینی و فناوری می تواند باعث تقویت رویکرد عملی در این بخش ها شود.

در ادامه ناصر بیکی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز ضمن ابراز خرسندی از رشد و گسترش فعالیت های پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در استان گفت: پارک علم و فناوری به عنوان پل میان دانشگاه و صنعت، دارای رسالت بزرگی است و می دانیم در این جهت مسائل بسیاری وجود دارد، زیرا فاصله زیادی که میان صنایع ما و توسعه فناوری وجود دارد و از سوی دیگر عدم نزدیکی عملی میان دانشگاه و صنعت، سبب شده کمتر شاهد انتقال و به کارگیری فناوری های جدید علیرغم وجود تحصیلات دانشگاهی در میان بخش زیادی از مدیران بخش صنعت و کشاورزی باشیم و پارک علم و فناوری می تواند در اصلاح و تغییر این رویکرد، صندلی و نقش بسزایی داشته باشد.

بیکی گفت: اتاق اراک در میان 34 اتاق کشور، اولین مجموعه ای است که رسالت خود را صرفاً فعالیت های مالی و همچنین حل مسائل و موانع اداری بخش خصوصی ندانسته و درصدد هستیم فعالیت های کیفی خود را نیز در این راستا توسعه دهیم.

او اضافه نمود: اتاق اراک در نظر دارد با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و همچنین حمایت های پارک علم و فناوری استان، مرکز نوآوری اتاق اراک را محل ساختمان قدیم این مجموعه راه اندازی کند و امیدواریم که با توسعه تعاملات و همکاری ها میان مجموعه اتاق و پارک، شاهد تسریع در فرایند راه اندازی این مرکز در آینده نزدیک باشیم.

رئیس اتاق اراک اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 3200 فعال مالی عضو اتاق و بیش از 700 فعال مالی دارای کارت بازرگانی در استان داریم که این موضوع بیانگر علاقه مندی آنها به حضور در فعالیت های بین المللی است. بنابراین می توان با برنامه ریزی صحیح و راهنمایی آنها به سمت مراکز علمی مانند پارک علم و فناوری و مراکز نوآوری، فرایند توسعه فعالیت های دانش بنیان را بهبود و تسریع نمود.

ناصر بیکی گفت: اتاق بازرگانی می تواند بهترین شریک راهبردی برای پارک علم و فناوری استان باشد و با امضای تفاهم نامه راه اندازی مرکز نوآوری میان اتاق اراک و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیش ازپیش نیازمند حمایت ها و مشاوره های پارک علم و فناوری استان برای راه اندازی و توسعه بهتر آن هستیم.

در سرانجام این نشست مقرر شد به منظور تسهیل در شکل گیری مناسبات و ارتباطات میان پارک و مجموعه اتاق اراک، ضمن معین نمایندگان طرفین، تهیه و امضای تفاهم نامه همکاری مشترک، در دستور کار قرار گیرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1379

به "مرکز نوآوری اتاق اراک راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز نوآوری اتاق اراک راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید