مدینه منوره در کسب عنوان مرکز گردشگری دنیا اسلام گوی سبقت را از یزد ربود

به گزارش سرگرمی تفریحی، به گفته محمدمهدی شرافت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، مدینه منوره در رقابت با یزد، عنوان مرکز گردشگری دنیا اسلام را به خود اختصاص داد.

مدینه منوره در کسب عنوان مرکز گردشگری دنیا اسلام گوی سبقت را از یزد ربود

به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، محمدمهدی شرافت گفت:

تشکیل پرونده معرفی یزد به عنوان مرکز گردشگری دنیا اسلام از حدود دو سال قبل شروع و پس از تکمیل به دبیرخانه O I C در تهران ارسال شد.

وی اعلام کرد که در این دبیرخانه کاندیداهای مختلفی از ایران حضور داشتند که استان یزد توانست در داخل کشور همه رقبای خود را کنار بگذارد و به عنوان نامزد ایران برای شهر گردشگری دنیا اسلام در سال 2017 انتخاب گردد. وی در ادامه اظهار داشت:

در مرحله نهایی، یزد در رقابت با شهر مدینه منوره از کشور عربستان حذف شد و مدینه به عنوان مرکز گردشگری دنیا اسلام معرفی گردید.

شرافت با بیان اینکه در نهمین اجلاس همایش وزرای گردشگری کشورهای اسلامی OIC که در کشور نیجر برگزار گردید، ایران با یک پیشنهاد برای سال 2017 و یک پیشنهاد برای سال 2018 در این اجلاس شرکت کرد،اضافه کرد:

استان یزد به عنوان یکی از سه کاندیدای نهایی برای انتخاب مرکز گردشگری دنیا اسلام در سال 2017 انتخاب شد اما در رقابت با شهر مدینه منوره نتوانست آرای لازم را کسب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت:

خوشحالیم که توانستیم به عنوان نامزد ایران، شهر دارالعباده یزد را در اجلاس دنیای کشورهای اسلامی معرفی کنیم هر چند که در مرحله نهایی از شهر پیامبر اسلام (ص ) عقب افتادیم.

شرافت اظهار داشت که عنوان مرکز گردشگری دنیا اسلام برازنده شهر مدینه منوره است و امیدوارانه کوشش می کنیم تا با جلب حمایت و همراهی بیشتر مسئولان در سال های بعد بتوانیم این عنوان را به مجموعه افتخارات یزد اضافه کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: کجارو
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1675

به "مدینه منوره در کسب عنوان مرکز گردشگری دنیا اسلام گوی سبقت را از یزد ربود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدینه منوره در کسب عنوان مرکز گردشگری دنیا اسلام گوی سبقت را از یزد ربود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید