راه یابی پنج شهرستان استان گلستان به مرحله نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور

به گزارش سرگرمی تفریحی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در گلستان، پس از اعلام فراخوان در تابستان 1398 و اعلام آمادگی 367 شهر برای مشارکت در این طرح، کارگاه های آموزشی برنامه نویسی فرهنگی و هنری با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری هر شهر و رئیس انجمن فرهنگی و هنری همه شهرهای شرکت کننده در 31 مرکز استان با بیش از 2400 ساعت برای 1200 نفر برگزار گردید.

راه یابی پنج شهرستان استان گلستان به مرحله نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور

بعد از برگزاری کارگاه ها شهرها برنامه های خود را همراه با مستندات به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال کردند که پس از چند مرحله داوری 129 شهر در 9 حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند.

در میان 129 شهر منتخب نهایی، از سوی دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، شهرستان گرگان در حوزه هنرهای نمایشی و ادبیات، گنبدکاووس در موسیقی، مینودشت در صنایع دستی و سنتی و هنرهای تجسمی، بندرگز در هنرهای نمایشی و آق قلا در مد و لباس معرفی شدند.

گفتنی است که شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه هایی برای تعریف همکاری ها و برنامه های مشترک میان آن ها است. این طرح با موضوع معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری ازجمله سازمان شهرداری و دهیاری های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 959

به "راه یابی پنج شهرستان استان گلستان به مرحله نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه یابی پنج شهرستان استان گلستان به مرحله نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید