تور چین ارزان: قیمت وحشتناک خودرو درجه دو چینی در ایران ؛ KMC J7 محصول تازه کرمان موتور

به گزارش سرگرمی تفریحی، شرکت کرمان موتور که از خودروهای کره ای، به مونتاژ کننده خودروهای درجه دو چینی رسیده، KMC J7، محصول درجه دو چینی خود را با قیمتی بسیار بالا و عجیب معرفی کرد.

تور چین ارزان: قیمت وحشتناک خودرو درجه دو چینی در ایران ؛ KMC J7 محصول تازه کرمان موتور

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

خبرنگاران - کرمان موتور در حالی محصول تازه خود KMC J7 را معرفی کرد که قیمت این سدان از برند درجه دو چینی با موتور 1.5 لیتری بالای یک میلیارد و دویست میلیون تومان خواهد بود.

این قیمت عجیب در حالی است که با پول این خودرو در بازار جهانی می توان خودروهای درجه یک آلمانی را در این کلاس خرید.

در اصل کرمان موتور پول مرسدس بنز را می گیرد و به شما خودرو درجه دو چینی تحویل می دهد.سامان نوروزی مدیر عامل شرکت خودروسازی کرمان موتور در مراسم رونمایی این خودرو ادعا نموده است شرکت کرمان موتور (که هم اکنون تنها مونتاژ خودروهای چینی است) سال 1405 ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه خواهد شد.

این ادعای عجیب در حالی است که این شرکت تا به امروز تنها مونتاژ کار بوده است و از مونتاژ کار شرکت ها کره ای با عقب گرد تنها تبدیل به مونتاژ کار خودروهای درجه دو چینی شده است.

وی ادامه داد: در سال 1402 ظرفیت فراوری را به 200هزار دستگاه افزایش خواهیم داد.

KMC J7 محصول تازه کرمان موتور

این خودرو چندین برابر بازار چین در بازار ایران به دست مشتری می رسد.موتور این خودرو هم طبق معمول 1.5 لیتری توربو است که در این نسخه مجهز به سیستم تزریق مستقیم شده است.

تعیین نیست این موتور چقدر برای شرایط بنزین ایران و شرایط محیطی کشورمان بهینه شده است و آیا مانند بعضی موتورهای چینی در این کلاس با خرابی شدید روبرو خواهد شد یا خیر؟

KMC J7 به پیشرانه 1.5 لیتری توربو تزریق مستقیم سوخت مجهز است که 184 اسب بخار را با گشتاور 300 نیوتن متر فراوری می نماید. بعلاوه جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه توان را به چرخ های آن منتقل می نماید.

با وجود اعداد اعلام شده تجربه نشان می دهد قدرت موتور خودروهای چینی در ایران محدود می شوند و معمولا با اعداد اعلامی تفاوت دارند.

به عنوان مثال دیگنیتی پرستیژ بهمن با وجود آنکه قدرتش بالای دویست اسب بخار اعلام شده اما خودرو کندی است.

بنظر می رسد شرکت کرمان موتور در شرایطی که نظارت درستی روی قیمت های خودروهای چینی وجود ندارد سیاست شرکت مدیران خودرو را دنبال می نماید، مدیران خودرو هم سال گذشته با قیمت عجیب و بسیار گران قیمت تیگو هشت، خبر ساز شده بود. البته برای مدتی جلوی فروش خودرو گرفته شد اما وقتی آبها از آسیاب افتاد دوباره داستان به روال قبل پیگیری و فروش آن از سر گرفته شد.

KMC J7 در چین

KMC J7 در بازار چین SEHOL A5 PLUS نام دارد. این خودرو در چین با فروش 927 دستگاهی در ماه، هشتاد و سومین خودرو سدان پر فروش کشور چشم بادامی هاست.

تعیینات فنی KMC J7

سدان تازه کرمان موتور از موتور 1/5 لیتری توربو بهره خواهد برد. این موتور قادر است 184 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه را به محور جلوی SEHOL A5 PLUS منتقل کند.

گشتاور آن نیز 300 نیوتن متر بوده که از دور 1800 تا 3500 دور در دقیقه در دسترس واقع شده است. این موتور که با کد HFC4GC1.6E شناخته می گردد استاندارد آلایندگی Country6 کشور چین را دارد.

تزریق سوخت به درون سیلندرهای این موتور بطور مستقیم انجام می گردد. کمپانی مادر نیز تأکید دارد که می بایست از سوختی با اکتان حداقل 92 برای A5 Plus استفاده کرد. از همین رو، احتمالاً این موتور در آینده با مشکل عدم سازگاری با بنزین ایران روبرو خواهد شد.

با کیفیت ترین بنزین ایران از سوی پالایشگاه ستاره خلیج فارس عرضه می گردد. گفته می گردد بنزین این پالایشگاه در حد و میزان های استاندارد یورو شش است. اما حقیقت این است که بنزین این پالایشگاه نیز بر اساس استاندارد ملی isiri 4904 ساخته می گردد. این بنزین مشابه یورو چهار است. یعنی باکیفیت ترین بنزین ایران نیز اکتانی فراتر از 87 ندارد.

در نتیجه نه تنها A5 Plus، بلکه شمار زیادی از خودروهای توربو امروزی در کشورمان با مشکل سازگاری با بنزین ایرانی رو به رو هستند.

SEHOL گیربکسی که برای A5 Plus انتخاب نموده از نوع دبل کلاچ است. این گیربکس شش سرعته WDCT نامیده شده و از نوع خیس گیربکس های دو کلاچه بشمار می رود. سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو از نوع مک فرسون است. در محور عقب هم از بازوهای مولتی لینک استفاده شده است.

قیمت KMC J7 در چین

این سدان در بازار چین حدود 500 میلیون تومان قیمت دارد.

KMC J7 چه امکاناتی دارد؟

ایربگ های راننده و سرنشین کناری، سنسور پارک عقب، فرمان چند منظوره، دوربین دید عقب، کروز کنترل، ترمز پارک اتوماتیک، کنترل حرکت در سربالایی، نمایشگر 3/5 اینچی پشت فرمان، جایگاه ها با روکش چرم مصنوعی، تنظیم دستی جایگاه های ردیف جلو، مانیتور 10/4 اینچی لمسی، چراغ های LED جلو و عقب، آیینه های برقی و ایرکاندیشن دستی از جمله امکانات پایه این خودرو بشمار می فرایند.

در تیپ های میانه امکاناتی چون ایربگ های کناری برای سرنشینان جلو، دوربین 360 درجه، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، کلیدهای تعویض دنده پشت فرمان، کروز کنترل آداپتیو، هشدار تصادف، ترمز اضطراری، سانروف، نمایشگر 7 اینچی پشت فرمان، شارژر بدون سیم موبایل، جایگاه های اسپرت، Voice Control، شش بلندگو برای سیستم صوتی بجای چهار عدد، نورپردازی داخلی، سنسور باران، ایرکاندیشن تک نقطه ای با خروجی عقب نیز به شمار امکانات تیپ پایه اضافه می شوند.

در گرانترین نسخه SEHOL A5 PLUS شاهد دوربین 360 درجه با پرسپکتیو 180 درجه، کروز کنترل حساس به سرعت، پارک اتوماتیک، هشدار نقاط کور، هشدار حرکت بین خطوط، قابلیت حرکت بین خطوط، تابلوخوان، دوربین ثبت وقایع، سانروف پانورامیک، کیت اسپرت بدنه، صندوق عقب برقی، چرم واقعی جایگاه ها و فرمان، تنظیم برقی جایگاه راننده، گرمکن جایگاه راننده، زیر آرنجی ردیف جلو و عقب، جالیوانی عقب، خروجی برق 12 ولت، هشت اسپیکر برای سیستم صوتی، فیلتر pm2.5 تهویه مطبوع و لباس مخصوص برای TrackDay (آپشنال) هستیم.

چرا نام این خودرو SEHOL است؟

برند SEHOL در سال 2018 به وسیله JAC، فولکس واگن و SEAT ایجاد شد. SEHOL در حقیقت برای این بوجود آمد تا محصولات SEAT در چین با چنین برندی عرضه شوند.

قوانین مالکیت برندها در چین تغییر نموده است. از همین رو اکنون برندهای خارجی می توانند با خرید سهام کمپانی های چینی خودروهای پلاگین هیبرید و تمام برقی فراوری نمایند.

فولکس واگن هم با بهره گیری از این شرط تازه، اقدام به خرید سهام JAC کرد. براساس داده های پایگاه اطلاعاتی refinitiv شرکت های دولتی چینی بیش از 40 درصد از سهام JAC را در اختیار دارند.

از طرفی دیگر شرکت مادر Anhui Jianghuai Automobile Group Holding نیز 24 درصد از این سهام را در تملک خود دارد. از همین رو سهم فولکس واگن از JAC کمتر از 50 درصد است.

JAC از سال 2020 آغاز به تغییر نام محصولات سری Jiayue به SEHOL کرد. از همین رو بعضی از محصولات این برند با نشان SEHOL به بازار عرضه می شوند. A5 Plus نیز یکی از این محصولات است.

سدان A5 Plus از سال 2019 با نشان Jiayue فراوری می شد. به همین علت است که بعضی از رسانه ها از این خودرو تحت عنوان J7 نام می برند. اما نام این خودرو از سال 2021 به SEHOL A5 Plus تغییر کرد.

پروژه ای که به این خودرو حیات بخشید A432 نام داشت. طرح اصلی بدنه آن در مرکز ایتالیایی JAC ایجاد شد و Daniele Gaglione که سابقاً در آلفارومئو کار نموده بود خطوط آن را رسم کرد.

آمار فروش KMC J7 در چین

براساس اطلاعات منتشر شده، A5 Plus اکنون در رده 83 فروش خودروهای سدان در بازار چین واقع شده است. یعنی خودروهایی چون BYD F3 (رده 37) و آریزو 5 (رده 48) شرایط بهتری از این خودرو در فروش دارند. البته نا گفته نماند که آریزو 6 با حضور در رده 85، فروش به مراتب پایین تری از A5 Plus در بازار چین دارد.

A5 Plus در ژانویه 2022 تنها 194 مشتری داست. در فروردین ماه امسال فروش آن به 927 دستگاه در چین رسید.

KMC J7 را بخریم یا خیر؟

همه چیز به قیمت نهایی این خودرو بستگی دارد. متأسفانه مشتری ایرانی انتخاب دیگری به غیر از چینی های مونتاژی ندارد. با آنکه این خودروها استانداردهای تازهی را با خود به کشورمان وارد می نمایند، اما همچنان با استانداردهای روز جهان فاصله بسیاری دارند.

منبع: بیت ران
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1852

به "تور چین ارزان: قیمت وحشتناک خودرو درجه دو چینی در ایران ؛ KMC J7 محصول تازه کرمان موتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: قیمت وحشتناک خودرو درجه دو چینی در ایران ؛ KMC J7 محصول تازه کرمان موتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید