غذاهای محلی ونیز، ایتالیا (قسمت دوم)

به گزارش سرگرمی تفریحی، به ونیز یکی از بهترین شهرهای ایتالیا که بر روی آب واقع شده است، سفر کنید و غذای محلی ونیز را امتحان کنید. قسمت عمده غذاهای این شهر را ماهی تشکیل می دهد که با آن غذاهای خوشمزه ای بدست می آورند.

غذاهای محلی ونیز، ایتالیا (قسمت دوم)

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ونیز یکی از شهرهای زیبا و از مناطق در معرض نابودی است، زیرا در جزایر کم آب دریای مدیترانه واقع شده است. با توجه به جذابیت مداوم، این منطقه از لحاظ فیزیکی با پوسیدگی مداوم، فرسایش و آلودگی آب روبرو است که باعث جلب توجه جهانی به منظور جلوگیری از این فرآیند شده است. ونیز توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی شناخته شده است.

برای ورود به ونیز، باید وارد آب شد؛ با استفاده از یک قایق به وسیله مجموعه ای از کانال ها. شکل مرسوم حمل و نقل قایقی در ونیز توسط گوندولا انجام می گردد، این قایق برای مواقع ضروری و حرکت به وسیله کانال های باریک و کم عمق مناسب است، امروزه این قایق یک روش مناسب برای سفرهای عاشقانه در اطراف ونیز است.

ریزوتو (Risotto)

به دلیل این که ریزوتو تنها غذای فقیرانه در نظر گرفته می گردد، در شمال ایتالیا بسیار محبوب است، و ونیز هم از این قائده استثنا نیست. روش منحصربه فردی برای تهیه ریزوتو در ونیز با استفاده از غذاهای دریایی مانند ماهی مرکب سیاه (نرو) و همچنین در ایالات متحده، با استفاده از ترکیبات متعددی از جمله سبزیجات، آرتیشو، قارچ، مارچوبه، نخودفرنگی و یا گوجه فرنگی وجود دارد.

معمولا ونیزی های همواره در خانه ریزوتو را درست می کردند و این غذا همواره یکی از وعده های غذایی مورد علاقه مردم ونیز است که آن را با سس بولونجس مخلوط نموده و آن را به یک وعده غذایی باورنکردنی تبدیل می کردند.

بیوجولی (Bigoli)

این غذا سهم ونیزی ها از ماکارونی ایتالیایی است. این غذا شبیه به ماکارونی، پاستا و اسپاگتی است، اما کمی ضخیم تر و با یک سوراخ کوچک در وسط. بیوجولی همچنین کمی نسبت به ماست معمولی تیره تر است، زیرا از تمام آرد گندم ساخته می گردد.

گونوچی (Gnocchi)

اگرچه در حال حاضر این غذا در سراسر ایتالیا تهیه می گردد، اما گونوچی خوشمزه یک هنر آشپزی سنتی است که قدمت آن به قرن 16 میلادی می رسد و با جشن های کارناوال مرتبط است. دستورالعمل دقیقی که برای این غذا در شمال ایتالیا در اختیار مردم است، می گوید که گونوچی از سیب زمینی، آرد و تخم مرغ تهیه شده و سپس با کره ذوب شده، پنیر و مریم گلی (ادویه) یا سس های خلاقانه دیگر تزئین می گردد.

اگر شما تا به حال در گونوچی خود از quattro formaggio (چهار پنیر) استفاده ننموده اید، پس شما هنر آشپزی ایتالیایی را ندیده اید!

در غذاهای ایتالیایی، گنوچی خوشمزه آی پریمی (غذای اول) را می سازد، اما می توانید آن را در کنار دیگر غذاها قرار دهید که خوشمزه می گردد. گنوچی تهیه شده با اسفناج و کره کم چرب و سس مریم گل یا مارینارا بسیار خوشمزه است، اما با اضافه کردن سس سوپر شیک این غذا بی نظیر می گردد.

تیرامیسو (Tiramisù)

این دسر معروف و ممتاز من را انتخاب کن تهیه شده از کیک اسفنجی خیس شده با قهوه غنی، نوشیدنی مارسالا، کاکائو، در میان لایه های پنیر ماسکاپوم شیرین است! سوابق نشان می دهد که توسکانی و ونوتو بر روی منشا این دستورالعمل مجادله داشته اند، با این حال بسیاری از منابع نیز تایید می نمایند که این غذا تاریخچه ونیزی دارد.

کارپاچیو (Carpaccio)

غذای لذیذ و معروف رستوران Harrys Bar ونیز، که در تمام ایالات متحده شناخته شده است، شامل گوشت فیله گاو نر که فوق العاده نادر بوده، ویفر نازک بریده شده، کیک پودری، کپر و با پنیر پارمسان و رادیکچیو است. این غذا اغلب با سس مایونز، خردل، کرم و گوجه فرنگی سرو می گردد. تغییرات بسیاری در دستورات اصلی این غذا داده شده و غذاهای زیادی ایجاد نموده است.

سیچکتی (Cicchetti)

همانند تاپاس اسپانیایی، این غذاها بخش کوچکی از مواد غذایی هستند که در ونیز سرو می شوند. به طور سنتی، ونیزی ها (بعضی برای سرگرمی می خورند) سیچکتی را با یک لیوان نوشیدنی امبرا (نوعی بازی) یا قبل از ناهار یا شام، اغلب همراه با غذا می خورند. خوردن سیچکتی عمدتا یک فعالیت اجتماعی است که مردم محلی در محل های شلوغ و در صف های طولانی که انواع سیچکتی وجود دارد، یکی را انتخاب نموده و می خورند.

پنیر آسیاگو (Asiago Cheese)

آسیاگو یکی از بهترین پنیرهای مخصوص ایتالیایی است که از پنیر شیرین معروف وینتو به دست می آید. آسیاگو در حال حاضر یکی از محبوب ترین پنیرهای ایتالیایی وارداتی در ایالات متحده و یکی از علاقه مندی های مردم است. برای پیدا کردن آسیاگو در ونیز باید پنیر تازه آسیاگو را امتحان کنید.

فریتل الا ونیزی (Fritelle alla Veneziane)

فریتل به عنوان دسر ملی استان ونوتو شناخته می گردد، یک دونات کوچک، سرخ شده و شیرین ساخته شده از آرد، تخم مرغ، شکر، لیمو و مارشال. این دسرها را می توان با انواع مواد اضافی مانند فروتا (میوه)، کرم، شکر پودر شده یا زباگلیونی مصرف کرد. ونیزی ها دارای تخصص استثنایی در پخت شیرینی ای دولیکی هستند. فریتل شیرین سنتی کارناوال در دوران رنسانس بوده است!

منبع: کجارو / italianbellavita.com
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 327

به "غذاهای محلی ونیز، ایتالیا (قسمت دوم)" امتیاز دهید

1 کاربر به "غذاهای محلی ونیز، ایتالیا (قسمت دوم)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای محلی ونیز، ایتالیا (قسمت دوم)"

1 دیدگاه

معصومه 12 فروردین 1399

ba salam va ehteram. lotfan befarmayeed baraye taheye desere zebaglyioni bayad damaye mohit masalan martob bashad? rastesh man motarjem hastam va dar ketabi ke dar hale tarjomeash hastam neveshte damaye ashpazkhane baraye deser monaseb nabod va zyadi khoshk bod. mamnon misham javab bedid baraye etminan az tarjome . mamnoonam

پاسخ به معصومه
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید