ظریف در میان خبرنگاران از دلایل سفر خود به مسکو گفت

به گزارش سرگرمی تفریحی، ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگویی از کوشش برای بهبود وضع مالی در سوریه و افزایش روابط مالی با این کشور اطلاع داد.

ظریف در میان خبرنگاران از دلایل سفر خود به مسکو گفت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وزیر خارجه ایران اعلام نمود: شرایط ویژه بین المللی در زمان کنونی باعث می گردد که ضرورت برای رایزنی های ایران و روسیه دو چندان گردد.

محمد جواد ظریف روز سه شنبه در بدو ورود به مسکو در فرودگاه ونوکووا در جمع خبرنگاران گفت: روابط ایران و روسیه به عنوان دو همسایه، روابطی راهبردی است و ضرورت دارد که ما با همدیگر دائم در مشورت باشیم.

وی اضافه کرد: شرایط ویژه بین المللی در زمان کنونی باعث می گردد که این ضرورت دو چندان گردد.

وزیر امور خارجه ایران گفت: آمریکا و بعضی کشورهای غربی، هم در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و هم در شورای امنیت مشغول کوشش هایی برای برهم زدن موازین و مبانی بین المللی هستند.

ظریف با اشاره به فرایند خروج آمریکا از توافق های بین المللی اظهار کرد: آخرین مورد از این نوع اقدامات آمریکا را در خصوص سازمان بهداشت دنیای شاهد بودیم که سازمان کاملا تخصصی است و همه کشورهای دنیا با آن رابطه فعال دارند.

وی اضافه کرد: اما آمریکا روابط با آن سازمان را برای پوشاندن ضعف های داخلی خود به بحث های سیاسی کشاند.باید با این سیاست آمریکا از همه جهات مقابله کرد.

ظریف با اشاره به کوشش آمریکا برای طولانی تر کردن محدودیت های تسلیحاتی اعلام نمود: این یک جزء مهم برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت است و دستاوردهای مهمی که دربرجام به دست آمده و مقامهای آمریکایی در آن موقع پذیرفتند اما با تغییر رژیم این کشور، واشنگتن از تعهدات خود سر باز می زند.

وزیر خارجه گفت: مواضع ما، روسیه و چین و بعضی کشورهای دیگر در این مساله کاملا همسان است. اروپایی ها تا حدود زیادی همراهی دارند اما در برابر آمریکا نتوانستند سیاست مستقلی را دنبال نمایند و لذا ضرورت دارد به مشورت ها ادامه بدهیم.

ظریف اعلام نمود: روابط ایران و روسیه به این مسائل محدود نمی گردد و همکاری های مالی بین دو کشور جریان دارد و پروژه های مالی مشترک با مشارکت پیمانکاران روس در ایران اجرا می گردد.

وی با اشاره به همکاری ایران و روسیه در حوزه منطقه ای هم گفت: دو کشور در مساله سوریه با یکدیگر همکاری می نمایند. در مساله سوریه احتیاج به برگزاری فوری اجلاس سران آستانه برای رسیدگی به شرایط وخیم در بعضی نقاط این کشور در رابطه با فعالیت تروریست ها وجود دارد.

وی اضافه کرد: مسائل یمن و افغانستان موضوعاتی است که احتیاج به همکاری و همفکری وجود دارد.

وزیر خارجه ایران در پاسخ به پرسشی در خصوص بازگشایی مرزها در دوره پساکرونا اعلام نمود که این موضوع آنالیز می گردد . تجارت بین ایران و روسیه در دوره شیوع کرونا ادامه داشته است.

ظریف درباره روابط ایران و سوریه نیز گفت که دو کشور روابط مالی خوبی دارند و یک خط اعتباری سوریه در ایران وجود دارد.

وی اضافه کرد: با سایر دوستان، در توسعه مالی و همکاریهای مالی در سوریه فعال خواهیم بود.

ظریف همچنین گفت که اجلاس سران آستانه در اولین فرصت برگزار خواهد شد.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 816

به "ظریف در میان خبرنگاران از دلایل سفر خود به مسکو گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف در میان خبرنگاران از دلایل سفر خود به مسکو گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید