ظریف در اجلاس وزیران خارجه آسه آن شرکت کرد

به گزارش سرگرمی تفریحی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه در پنجاه و یکمین اجلاس وزیران خارجه اتحادیه جنوب شرق آسیا آسه آن شرکت کرد.

ظریف در اجلاس وزیران خارجه آسه آن شرکت کرد

به گزارش ایران، جواد انصاری سفیر ایران در سنگاپور ظریف را در این اجلاس همراهی می نماید.

وزیر امورخارجه ایران شامگاه چهارشنبه به وسیله فرودگاه چانگی و پس از سفری یکروزه به سریلانکا برای شرکت در پنجاه و یکمین اجلاس وزیران امورخارجه کشور های عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا آسه آن و امضای اسناد الحاق ایران به پیمان مودت و همکاری این اتحادیه وارد سنگاپور شد.

اجلاس وزیران خارجه اتحادیه کشور های آسیای جنوب شرقی (آ. سه. آن) و نشست های مرتبط با آن از روز دوشنبه (هشتم مرداد 97) به منظور گفت: وگو در خصوص موضوعات منطقه و فرامنطقه ای مرتبط به این اتحادیه و پیمان تاک در سنگاپور گرد هم آمدند.

علاوه بر وزیران امورخارجه 10 کشور عضو آسه آن، وزیران خارجه کشور های ترکیه، روسیه، چین، هند و دیگر شرکای گفت: وگویی این اتحادیه در این اجلاس شرکت کردند.

اتحادیه کشور های جنوب شرق آسیا که از سال 1967 فعالیت خود را با اهداف غیرمالی شروع کرد، در کمتر از یک دهه اقتصاد را محور اصلی همکاری های خود قرار داد و توانست با افزایش تعداد اعضاء اولیه خود به 10 عضو مسیری را در پیش گیرد که اکنون می توان از آن به عنوان معادله ای پیروز یاد کرد.

این اتحادیه که سنگ بنای اولیه خود را با حضور تایلند، اندونزی، مالزی، سنگاپور و فیلیپین بنا نهاد در سال های بعد و تا پیش از انتها یافتن قرن بیستم، برونئی، میانمار، کامبوج، لائوس و ویتنام را نیز با خود همراه کردند تا از ظرفیت های موجود در هر یک از این کشور ها به نفع توسعه مالی منطقه بهره ببرند.

اگرچه هر یک از اعضاء این اتحادیه به تنهایی دارای ظرفیت هایی هستند که می توانند توسعه خود را تضمین نمایند، اما آنچه سرعت موتور توسعه این کشور ها را به حرکت درآورده، تعامل و همکاری بین آنهاست که از سال 1997 و با مطرح شدن تشکیل جامعه واحد مالی آ. سه. آن در دستور کار دولتمردان منطقه قرار داشته است.

منبع: انتخاب
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 344

به "ظریف در اجلاس وزیران خارجه آسه آن شرکت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف در اجلاس وزیران خارجه آسه آن شرکت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید