ضرورت برنامه ریزی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه های زرجوب و گوهررود

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان بر ضرورت انجام برنامه ریزی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت تاکید و تحقق این مهم را از دغدغه های مسئولان و مردم ذکر کرد.

ضرورت برنامه ریزی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه های زرجوب و گوهررود

ارسلان زارع عصر امروز در مراسم شروع عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب جنوب شهر رشت واقع در مسکن مهر این شهر اظهار کرد: این پروژه با هدف حفظ محیط زیست و سالم سازی رودخانه گوهر رود اجرا می گردد.

وی با یادآوری اینکه امروز در جنگ مالی به سر می بریم، ادامه داد: خوشبختانه با همراهی و پشتیبانی ملت بزرگ ایران، دولت تدبیر و امید خصوصاً در دوره یازدهم و نخستین سال دوره دوازدهم، توانست شرایط مالی نابسامان را ساماندهی کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه اولویت های عمرانی متعددی تکمیل و در مناسبت های مختلف تقدیم مردم شد، اضافه نمود: بدیهی است با تشدید تحریم های ظالمانه مخصوصا کاهش درآمدهای عمومی، دولت در انجام کارهای عمرانی با چالش روبرو شد و به همین سبب همانگونه که در همه صحنه های گام اول انقلاب اسلامی مردم در کنار دولت و نظام جمهوری اسلامی و پشتیبان بودند، انتظار داریم در شرایط پیش رو نیز نقشی موثرتر ایفا نمایند.

استاندار گیلان با بیان اینکه شروع عملیات اجرایی چنین پروژه هایی با مشارکت مردم موجب خوشحالی است، توضیح داد: بهره برداری از 211 طرح بزرگ از این جهت حائز اهمیت است که با مشارکت مردم اجرا شده است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اولویت های دولت و مطالبات مردم حفظ محیط زیست و ساماندهی مشکل پسماند است، اضافه نمود: حضور نمایندگان شهرستان رشت در این آیین و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، سازمان های مردم نهاد و فعالان اجتماعی در این مراسم نشان از همین موضوع دارد.

زارع در ادامه با اشاره به شروع عملیات اجرایی این پروژه با اعتبار 155 میلیارد ریال گفت: در فاز اول پروژه 50 درصد درآمد تبصره شورای اسلامی شهر رشت اختصاص یافت که لازم می دانم از کسانیکه در تحقق این پروژه سهیم بوده اند، قدردانی کنم.

وی به شرایط نامناسب دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت اشاره و با بیان اینکه جلوگیری از ورود فاضلاب به این رودخانه ها از دغدغه های مردم و مسئولان است، توضیح داد: شهر رشت یکی از مهمترین ظرفیت ها با منابع طبیعی خدادادی و گردشگری است و فراهم سازی فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در ملاقات اخیر با وزیر نیرو، پیگیری هایی در زمینه جمع آوری فاضلاب انجام شد، گفت: در پاکسازی احداث تصفیه خانه جنوبی فاضلاب، 12 هزار و 500 متر مکعب فاضلاب در شبانه روز جمع آوری می گردد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اقدام مهم امروز در شروع عملیات این پروژه در راستای حفظ محیط زیست و پیشگیری از آسیب هایی است که از پسماند در این سال ها به مردم تحمیل شده، اضافه نمود: انتظار می رود بتوانیم در کوتاه ترین زمان شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 413

به "ضرورت برنامه ریزی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه های زرجوب و گوهررود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت برنامه ریزی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه های زرجوب و گوهررود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید