شهردار لندن شرایط اضطراری کرونایی گفت

به گزارش سرگرمی تفریحی، شهردار لندن روز جمعه با اعلام شرایط اضطراری کرونایی هشدار داد که این ویروس افسار پاره کرده و مهار آن از کنترل خارج شده است.

شهردار لندن شرایط اضطراری کرونایی گفت

صادق خان با صدور بیانیه ای شرح داد که اوضاع به مرحله بحرانی رسیده است. اگر اقدام فوری صورت نگیرد، ظرفیت سازمان ملی بهداشت اشباع شده و مردم بیشتری جان خود را از دست خواهند داد.

وی بار دیگر تاکید کرد که شهفرایندان تنها در شرایط اضطراری خانه را ترک کنند و برای عبور از این شرایط از خود گذشتگی نشان دهند.

شهردار لندن پیشتر در جریان حادثه آتش سوزی برج گرنفل و حملات تروریستی این شهر از لفظ شرایط اضطراری استفاده کرده بود. او می گوید ناگزیر است که شرایط اضطراری اعلام کند چون خطر شیوع کرونا به حد بحرانی رسیده است.

وی بیان داشت که در حال حاضر 7 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های شهر بستری هستند. این میزان 35 درصد بیشتر از موج نخست همه گیری کروناست. به گفته صادق خان آمار تماس با سازمان خدمات آمبولانس پایتخت روزانه به 8 هزار مکالمه رسیده که 31.25 درصد بیشتر از اوج روزهای عادی است.

گزارش ها حاکیست که نرخ مبتلایان به کرونا در لندن از سقف هزار نفر در هر 100 هزار نفر بالاتر رفته است. دیشب (پنجشنبه) سایمون استیونز مدیرعامل سرویس بهداشت ملی انگلیس گفت که روزانه 800 نفر در بیمارستان های لندن بستری می شوند. این میزان به گفته او معادل کل ظرفیت بیمارستان سنت توماس در قلب لندن است.

فرایند پرشتاب آمار مبتلایان به کرونا و تکمیل سریع ظرفیت تخت خواب های بیمارستان های لندن، سازمان خدمات بهداشتی انگلیس را با فشار زایدالوصفی روبرو کرده است.

در جلسه ای که روز چهارشنبه گذشته بین مقامات ارشد بهداشتی انگلیس برگزار، پیش بینی شد که ظرفیت بیمارستان های پایتخت تا دو هفته دیگر تکمیل شود. کارشناسان در این جلسه پیش بینی کرده اند که حتی در بهترین حالت، یعنی اگر آمار افزایش مبتلایان به کرونا به چهار درصد در روز برسد، باز هم بیمارستان های لندن تا دو هفته دیگر 2 هزار تخت خواب کم می آورند.

این در حالی است که تعداد بیماران غیر کرونایی در این مدت افزایش پیدا نکند، 400 تخت خواب اضافه به بیمارستان های لندن اضافه و بخش خصوصی هم به کار گرفته شود.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا به امروز دو میلیون 889 هزار و 419 نفر در سراسر انگلیس به کرونا مبتلا شده و 78 هزار و 508 نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پس از هفته ها مقاومت سرسختانه با تشدید محدودیت های کرونایی، دوشنبه گذشته در برابر شیوع افسارگسخته ویروس کرونا تسلیم شد و در یک چرخش ناگهانی، به قرنطینه سراسری کشور تن داد. او که در پیشبرد سیاست های بهداشتی کشور سردرگم شده است، با ارائه لایحه ای پیروز شد تا آخر ماه مارس (اواسط فروردین) برای رتق وفتق امور فرصت بگیرد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1183

به "شهردار لندن شرایط اضطراری کرونایی گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار لندن شرایط اضطراری کرونایی گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید