شناسایی ناقلین خاموش کرونا با هوش مصنوعی

به گزارش سرگرمی تفریحی، محققان دانشگاهی هوش مصنوعی توسعه دادند که با استفاده از 3 شبکه عصبی ابتلا به کووید19 را حتی در افراد بدون علائم ابتلا به بیماری شناسایی می نماید.

شناسایی ناقلین خاموش کرونا با هوش مصنوعی

محققان دانشگاه MIT سیستم هوش مصنوعی توسعه دادند که می تواند سرفه اجباری افراد مبتلا به کووید19 را حتی در صورت عدم وجود نشانه، ردیابی نمایند.

برای این منظور آنها چند شبکه عصبی را توسعه دادند که قابلیت ایجاد شناسایی تغییرات نامحسوسی ناشی از تاثیرات ابتلا به ویروس کرونای جدید را دارد.

یکی از شبکه های عصبی قدرت صوتی فرد را می سنجد و دیگری شرایط احساسی را رصد می نماید که نشان دهنده زوال عصبی است مانند افزایش ناامیدی. سومین شبکه عصبی تغییرات در عملکرد سیستم تنفسی را رصد می نماید. اطلاعات به دست آمده از این سیستم ها در الگوریتمی به کار گرفته می گردد که تحلیل ماهیچه ای (سرفه های ضعیف تر) را کنترل و چشم اندازی کامل تر از سلامت فرد فراهم می نماید.

سیستم هوش مصنوعی در تست ها اولیه بسیار کارآمد بود. پس از آنکه محققان این مدل را روی هزاران مدل سرفه و نمونه دیالوگ آزمایش کردند، فناوری مذکور توانست با دقت 98.5 درصد سرفه های افراد مبتلا به کووید19 را تشخیص دهد. این سیستم 100 درصد مبتلایان به این بیماری که نشانه ای در آنها رصد نشده بود را نیز شناسایی کرد.

البته چنین سیستمی محدودیت هایی نیز دارد. این فناوری برای تشخیص مبتلایان به کووید19 که نشانه های آشکار دارند، توسعه نیافته زیرا ممکن است این افراد دارای بیماری های پس زمینه ای یا شرایطی باشند که رفتار مشابهی را ایجاد می نماید. هرچند این سیستم برای شناسایی کووید19 توانمند است اما باز هم نمی توان فقط با تکیه بر شناسایی آن به طور قطعی ابتلای فرد به کووید19 را تایید کرد.،مهر

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1042

به "شناسایی ناقلین خاموش کرونا با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی ناقلین خاموش کرونا با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید