شرط دریافت وام ودیعه مسکن با اقساط 30 ماهه

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرنگاران: رئیس کل بانک مرکزی اطلاع داد که اگر افرادی به جای پرداخت ماهانه سود وام و پرداخت اصل آن درپایان سال، توانایی پرداخت اصل وسود وام به صورت ماهانه را داشته باشند، میتوانند با انتخاب خود، این وام را با اقساط 30 ماهه ونرخ 12درصد دریافت نمایند.

شرط دریافت وام ودیعه مسکن با اقساط 30 ماهه

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، عبدالناصر همتی در یادداشتی با عنوان چند نکته درخصوص وام ودیعه مسکن نوشت:

1- این وام ودیعه مسکن نیست. بلکه، یاری ودیعه مسکن است.هدف؛یاری به تأمین افزایش تحقق یافته در ودیعهٔ اجاره های مسکن اقشار کم درآمد و آسیب پذیر درسال جاری می باشد.

2- با توجه به محدودیت اعتبار تخصیص یافته برای جبران وکنترل آثارشیوع کرونا برای سیستم بانکی(حداکثر 75هزار میلیارد تومان) اختصاص بیش از 20 هزار میلیارد تومان با نرخ 13درصد،آن هم با موکول کردن بر گرداندن اصل وام به سرانجام دوره یک ساله،با درنظر دریافت سایر تعهدات کرونایی، مقدور نبود.

3- افرادی که باتأئید وزارت راه وشهر سازی واجد شرایط استفاده از این وام باشند ، اگر به جای پرداخت ماهانه سود وام و پرداخت اصل آن درسرانجام سال، توانایی پرداخت اصل وسود وام به صورت ماهانه را داشته باشند، میتوانند با انتخاب خود، این وام را با اقساط 30 ماهه ونرخ 12درصد دریافت نمایند.

4- محدودیت منابع اختصاص یافته برای مقابله با آثارکرونا به علت تأمین یک سوم آن منابع، از ذخیره قانونی بانکها نزدبانک مرکزی ودر جهت فراهم سازی امکان تعدیل نرخ سودآن بوده است.بانک مرکزی ضمن جهت گیری برای یاری به اقشارکم درآمد و آسیب پذیر ، تمام کوشش خود را بر کنترل نقدینگی و نیز آثار تورمی آن، در شرایط سخت اقتصادی کشور متمرکز نموده است.

5- جامعه هدف این طرح،اقشارکم درآمد و آسیب پذیر جامعه است ازکلیه بانکها میخواهم درکنار کوشش خود برای تأمین اقتصادی واحدهای تولیدی، برای سایر متقاضیان محترم نیز با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار (18درصد) وام یاری ودیعه مسکن پرداخت نموده و اولویت لازم را به آن بدهند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 785

به "شرط دریافت وام ودیعه مسکن با اقساط 30 ماهه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط دریافت وام ودیعه مسکن با اقساط 30 ماهه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید