سهم 5 درصدی کرمانشاه از تولید فرش دستباف کشور

به گزارش سرگرمی تفریحی، معاون بازرگانی و توسعه تجارت استان کرمانشاه از پیش بینی تولید حدود 110 هزار مترمربع فرش دستباف در کرمانشاه تا سرانجام امسال خبر داد.

سهم 5 درصدی کرمانشاه از تولید فرش دستباف کشور

به گزارش خبرنگاران از کرمانشاه،احسان باقرخانی معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه در شش ماهه اول امسال 54 هزار مترمربع فرش در کرمانشاه بافته شده، گفت: این اندازه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود پنج درصد رشد داشته و اگر شرایط بیماری کرونا نبود رشد بیشتری را هم شاهد بودیم.

او برآورد کرد، اندازه تولید فرش دستباف استان تا سرانجام سال به 110 هزار مترمربع برسد و اضافه نمود: فرش بافته شده در کل سال گذشته حدود 100 هزار مترمربع بود و امسال احتمال رشد 10 درصدی را خواهیم داشت.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت استان کرمانشاه معتقد است، به جهت اینکه بخشی از بافندگان نیمه اول سال را مشغول به کار های کشاورزی و دامپروی هستند، به احتمال زیاد فرایند تولید فرش در نیمه دوم سال بهتر خواهد بود.

باقرخانی از سهم پنج درصدی کرمانشاه در تولید فرش کشور هم یاد کرد و ادامه داد: از نظر تولید فرش جزو 10 استان اول کشور هستیم.

او با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد فرش کرمانشاه و خصوصا برند فرش سنقر، تاکید کرد: کرمانشاه دارای 35 نقشه مختص به خود است که کمتر استانی چنین ویژگی را دارد.

باقرخانی از فعالیت نزدیک به 31 هزار بافنده فعال در استان کرمانشاه هم خبر داد و اضافه نمود: هم اکنون 140 کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز تولید فرش نیز در استان فعال است.

ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1628

به "سهم 5 درصدی کرمانشاه از تولید فرش دستباف کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 5 درصدی کرمانشاه از تولید فرش دستباف کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید