موزه شکلات یکی از موزه های دیدنی مالزی به شمار می رود

به گزارش سرگرمی تفریحی، جاذبه ها/ براساس اخبار بدست آمده، موزه شکلات یکی از موزه های دیدنی مالزی به شمار می رود.

موزه شکلات یکی از موزه های دیدنی مالزی به شمار می رود

این موزه جدیدترین موزه شکلات آسیا و اولین موزه شکلات در جنوب شرق آسیاست. این موزه علاوه بر اینکه به معرفی محصولات شکلاتی مالزی می پردازد، کوشش می نماید تا دانش مردم را در زمینه شکلات بالاتر ببرد. چنانچه در بخش شناخت تاریخچه شکلات اطلاعاتی در خصوص خاستگاه کاکائو، نخستین کاشفان و سازندگان شکلات، نقش شکلات در سلامتی و جایگاه آن در صنعت در اختیار بینندگان قرار می دهند. با تماشا این موزه علاقه شما به شکلات بسیار زیاد شده و میل خوردن شکلات در شما بالا می رود.

بعلاوه گروه DR، گروه سازنده این موزه در نظر دارد تا یک آموزشگاه شکلات به منظور تشویق هرچه بیشتر دانش آموزان در راستای ایجاد تغییر در این صنعت ایجاد کند. بعلاوه این شرکت برای جذب بیشتر علاقمندان به این صنعت کارگاه های ساخت شکلات و مسابقاتی در این زمینه برای علاقمندان برگزار می نماید. در حال حاضر مالزی به عنوان یکی از فراوریکنندگان کاکائو میخواهد تا خود را با عنوان سلطان شکلات آسیا به مردم جهان معرفی کند. بنابراین با بازگشایی این موزه به برترین وجه به تبلیغ و معرفی شکلات می پردازد. موزه شکلات را میتوان یک مکان بی نظیر برای گردشگران شکلات دوست بشمار آورد. موزه شکلات دارای بخش های مختلفی است.

در بخش سفر شکلات Journey of Chocolates تاریخچه و سیر تحولات کاکائو در طول زمان برای بازدید کنندگان توضیح داده می گردد. در این بخش قبیله اولمک Olmec مکزیک به عنوان نخستین کسانی که فواید و طرز استفاده از کاکائو را کشف کردند معرفی می شوند. کاکائو بومی آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی و مکزیک است و حداقل 3 هزار سال در این منطقه کشت شده است. در گذشته شکلات در آمریکای مرکزی نوعی کالای لوکس محسوب میشد و مردم آزتک معتقد بودند که دانه های کاکائو هدیه خدای خرد هستند.

بعلاوه بذر کاکائو برای آنها بسیار ارزشمند بود بطوریکه از دانه های کاکائو به عنوان پول استفاده میکردند. در زمان قدیم شکلات بیشتر در نوشیدنی های شکلاتی کاربرد داشته است. آزتک ها Aztec و مایاها Maya برای اولین بار نوشیدنی شکلاتی را با کف روی آن درست کردند که این کف به وسیله ریختن مایع با اختلاف ارتفاع از یک کاسه به کاسه دیگر ایجاد میشد. در سال 1529 نوشیدنی شکلات به وسیله هرناندو کورتس Hernán Cortés فاتح امپراطوری آزتک از آمریکا به اسپانیا آورده و در آنجا عرضه شد. در سال 1657 اولین خانه شکلات در لندن افتتاح شد و تا قرن هفدهم شکلات در اروپا ماده گران قیمتی محسوب میشد که تنها ثروتمندان از آن استفاده میکردند.

در بخش پدر شکلات Father of Chocolate به معرفی برترین برندهای شکلات پرداخته و اطلاعاتی درباره اولین تاسیس کنندگان آنها در اختیار بازدیدکنندگان قرار میگیرد. برندهای معروفی مانند سوشارد Suchard، لینت Lindt، توبلرن Toblerone و نستله Nestlé در این بخش معرفی می شوند. در بخش فواید شکلات برای سلامتی هم فواید و خواص شکلات روی یک تابلوی LED نمایش داده می گردد. فوایدی که اولین کاشفان کاکائو به آنها پی برده بودند. برای قوم آزتک شکلات مایع تلخی بود که یک نوشیدنی نیرو بخش بشمار می رفت. این نوشیدنی تلخ با ادویه ها یا پوره ذرت مخلوط و استفاده میشد. بعلاوه، آزتک ها کاکائو را با استخوانهایی که از خاک در می آورند، مخلوط نموده و برای درمان اسهال می نوشیدند.

Chocolate Kitchen جایی است که ماشین های شکلات سازی قدیمی را در آنجا می توانید ببینید و با فرآیند تهیه فراوری شکلات و سیر تحولات آن آشنا شوید. در بخش شکلات آشپزخانه ساخت شکلات های هنرمندانه را مشاهده نموده و با استفاده از تجهیزات آن و پرینتر می توانید تصویر دلخواه خود را روی شکلات چاپ کنید. به شکلاتهای ساخته شده در این بخش تازه های موزه می گویند. این شکلات ها برای فروش به بخش گالری شکلات منتقل می شوند.

در گالری شکلاتChocolate Galleria میتوان شکلات های خوش طعم و وسوسه کننده ای را با قیمت مناسب خریداری کرد. بیش از صد برند شناخته شده شکلات در جهان وجود دارند که آنها را میتوان در گالری شکلات پیدا کرد. شکلات ها در این گالری با قیمت مناسب عرضه می شوند. در کنار این موزه یک کارخانه شکلات واقعی که متعلق به هلدینگ آرDR Group Holdings Sdn Bhd است، واقع شده است که شکلات هایی با برند دانسون Danson و فیدانی Fidani فراوری می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 29 آبان 1401 بروزرسانی: 29 آبان 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1911

به "موزه شکلات یکی از موزه های دیدنی مالزی به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه شکلات یکی از موزه های دیدنی مالزی به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید