سهم 25 درصدی پتروشیمی ها از صادرات غیرنفتی

به گزارش سرگرمی تفریحی، تهران (پانا) - به گفته مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی سهم پتروشیمی ها در صادرات غیر نفتی سال گذشته به 25 درصد رسیده است.

سهم 25 درصدی پتروشیمی ها از صادرات غیرنفتی

به گزارش ایرنا، با کاهش عایدیهای نفتی به علت تحریم های یک جانبه آمریکا علیه صادرات نفت ایران، توجه به صادرات غیر نفتی برای افزایش ورود ارز به کشور مورد توجه نهاده شد.

این موضوع آنچنان اهمیت دارد که دولت سیزدهم در همان روزهای ابتدایی آغاز به کار خود هم بر آن تاکید داشته و حتی موضوع سیاست تجاری و ارزی و راه های افزایش و توسعه صادرات غیرنفتی در نشست ستاد هماهنگی مالی دولت آنالیز شد.

البته محصولات پتروشیمی در صادرات غیر نفتی سهم بزرگی دارند.

افزایش 10 درصدی سهم پتروشیمی ها از صادرات غیرنفتی

حسن عباس زاده، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد سهم محصولات پتروشیمی در صادرات غیرنفتی ایران به خبرنگار مالی ایرنا گفت: صادرات غیرنفتی محدوده وسیعی از محصولات شامل محصولات معدنی، کشاورزی و پتروشیمی و ... است.

وی ادامه داد: در سال 99، با توجه به اینکه قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی به علت افت قیمت نفت و شیوع کرونا با کاهش همراه شده بود، صادرات پتروشیمی سهمی 25.2 درصدی از صادرات غیر نفتی را داشتند که این رقم در سال 98، 23 درصد بوده است.

عباس زاده مجموع عایدی کشور از صادرات غیرنفتی را 35 میلیارد دلار اسم کرد که از این مقدار 9 میلیارد دلار سهم محصولات پتروشیمی بوده است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: عایدی 9 میلیارد دلاری در حالی محقق شد که پیش بینی ما از عایدی حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی برای سال گذشته 12 میلیارد دلار بود که به علت کرونا و کاهش قیمت ها عملی نشد.

وی گفت: در ابتدای امسال قیمت محصولات پتروشیمی تقویت شد و برآورد این است که عایدی صادرات پتروشیمی امسال به 14 میلیارد دلار برسد. عملکرد 5 ماه گذشته هم نشان می دهد که رسیدن به عایدی 14 میلیارد دلاری در امسال امکان پذیر است.

عباس زاده تاکید نمود: باتوجه به فرایند افزایشی فراوری محصولات پتروشیمی در سال های آینده، سهم پتروشیمی در صادرات غیرنفتی تا 10 درصد افزایش خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1545

به "سهم 25 درصدی پتروشیمی ها از صادرات غیرنفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 25 درصدی پتروشیمی ها از صادرات غیرنفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید