سراب های نهاوند در راه ثبت جهانی

به گزارش سرگرمی تفریحی، رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی نهاوند گفت: اقدامات اولیه برای ثبت جهانی سراب های شهرستان نهاوند به صورت ثبت سلسله سراب های استان های کرمانشاه، همدان و لرستان اجرا شده است.

سراب های نهاوند در راه ثبت جهانی

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، چهارمین جلسه کارگروه توسعه راهبردی نهاوند، 11 آذر 98 در دانشگاه نهاوند همدان برگزار گردید.

در این نشست که با حضور اعضای هیات علمی و مدیران ادارات شهرستان نهاوند در محل دفتر ریاست دانشگاه برگزار گردید، حسین مرادی مخلص، رئیس دانشگاه نهاوند با اشاره به نقش توسعه راهبری در جهت تداوم و ارتقای زندگی بشر و اهمیت عملکرد کمیته های هفتگانه کارگروه توسعه راهبردی شهرستان گفت: استفاده بیش از پیش ظرفیت موجود در محیط های دانشگاهی در حل مسائل و مسائل حوزه های کلان شهری با موضوع توسعه راهبردی بسیار پرثمر خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند با ارائه گزارش در مورد اقدامات اجرا شده در کمیته گردشگری شهرستان اعلام کرد: شهرستان نهاوند با داشتن سراب های دل انگیز و طبیعت زیبا از مراکز عمده گردشگری استان همدان بوده و همیشه مورد توجه گردشگران است.

محسن جانجان ادامه داد: مهم ترین سراب های این شهرستان شامل سراب گیان، گاماسیاب، فارسبان و ملوسان است که سالانه مورد بازدید صدهاهزار نفر از گردشگران و مسافران قرار می گیرد.

او گفت: اقدامات اولیه برای ثبت جهانی سراب های شهرستان نهاوند به صورت ثبت سلسله سراب های استان های کرمانشاه، همدان و لرستان اجرا شده و این طرح برای ادامه جهت احتیاج به اعتبار برای تکمیل و ارسال پرونده به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 388

به "سراب های نهاوند در راه ثبت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سراب های نهاوند در راه ثبت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید