برطرف خستگی و کمبود انرژی با گنجاندن این خوراکی ها در رژیم غذایی خود

به گزارش سرگرمی تفریحی، درست است که خواب شبانه 7-8 ساعته و داشتن فعالیت های بدنی در طول روز به ارتقای سلامت عمومی، تقویت خلق وخو و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف یاری می نماید، اما هیچ یک از ما بدون دریافت مجموعه باکیفیتی از مواد مغذی نمی توانیم عملکرد خوبی در طول روز داشته باشیم.

برطرف خستگی و کمبود انرژی با گنجاندن این خوراکی ها در رژیم غذایی خود

به گزارش خبرنگاران، کسانی که بخش عمده رژیم غذایی شان از انواع محصولات تولید شده و شیرین تشکیل می گردد، قطعا مشکلاتی مثل خستگی مزمن، کمبود انرژی و... را احساس نموده اند. بنابراین، اگر می خواهید رژیم غذایی سالم و باکیفیتی داشته باشید، مواد غذایی زیر باید هر هفته در رژیم غذایی تان جای بگیرند.

1. لوبیا

انواع لوبیا جزو منابع غذایی خوب برای دریافت پروتئین و فیبر هستند، درحالی که ویتامین ها و مواد معدنی مهمی مانند آهن، پتاسیم و فولات هم دارند. شما می توانید از انواع لوبیا در تهیه برگرهای گیاهی، خورش ها، خوراک ها و... بهره ببرید. در اولین دوره های اضافه کردن لوبیا به رژیم غذایی هفتگی شاید دچار نفخ نسبتا زیادی شوید، اما این مشکل به مرور زمان کاهش پیدا می نماید. ضمناً، مصرف لوبیا به تقویت سلامت روده ها یاری می نماید.

2. تخم مرغ

تخم مرغ نه تنها پروتئین دارد بلکه یکی از معدود منابع غذایی حاوی ویتامین D است. دو کاروتنوئید مهم با نام های لوتئین و زیگزانتین هم در تخم مرغ یافت می شوند که برای سلامت مغز و چشم ها مهم هستند. شما می توانید از تخم مرغ به صورت آب پز بهره ببرید یا آن را به املت ها و برگرها اضافه کنید. ضمناً، هر روز می توانید یک عدد تخم مرغ بخورید.

3. سیب زمینی شیرین

رنگ نسبتا نارنجی سیب زمینی شیرین از ماده بتاکاروتن می آید که پیش ساز ویتامین A محسوب می گردد. به همین علت هم یک عدد سیب زمینی شیرین میانه می تواند 600 درصد از احتیاج روزانه بدن به ویتامین A را تامین کند. ویتامین A برای سلامت چشم ها، تکامل استخوان ها و حفظ سلامتی سیستم ایمنی مهم است. علاوه بر اینها، سیب زمینی شیرین یکی از منابع سالم برای دریافت کربوهیدرات های پیچیده محسوب می گردد و درنتیجه مصرف منظم آن هم شما را سیر نگه می دارد و هم مانع از افزایش قند خون می گردد.

4. ماست

هنگام انتخاب ماست حتما انواع یونانی یا گزینه های مشابه با آن را انتخاب کنید زیرا این ماست ها پروتئین و کلسیم بیشتری دارند. ماست های پروبیوتیک هم باکتری های سالم را به روده ها می رسانند که برای بهبود گوارش و یاری به کنترل وزن مفید هستند. البته همواره از خریدن ماست های میوه ای خودداری کنید زیرا این محصولات معمولا حاوی قندهای افزوده و کالری اضافی هستند. اگر اصرار دارید، خودتان می توانید میوه های تازه یا مغزهای خام و تازه را به ماست ساده اضافه کنید.

5.سبزیجات برگدار

انواع سبزیجات برگدار و تیره جزو برترین گزینه های غذایی برای ارتقای سلامت عمومی هستند که به داشتن پوست شاداب و سالم هم یاری می نمایند. سبزیجات برگدار به عنوان برترین منابع برای دریافت ویتامین C شناخته می شوند که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و به کلاژن سازی هم یاری می نماید. شما می توانید انواع سبزیجات برگدار را به سالادها، اسموتی ها یا خوراک ها اضافه کنید.

منبع: سلامت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1866

به "برطرف خستگی و کمبود انرژی با گنجاندن این خوراکی ها در رژیم غذایی خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف خستگی و کمبود انرژی با گنجاندن این خوراکی ها در رژیم غذایی خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید