بازسازی ساختمان: دولت برای نوسازی بافت های فرسوده چه برنامه ای دارد؟

به گزارش سرگرمی تفریحی، به گزارش خبرنگاران، حسن احمدی نوری در جریان بازدید از پروژه های بازآفرینی بر اهمیت مشارکت اجتماعی مردم در تحقق اهداف بازآفرینی اشاره نمود و اضافه نمود: اراده دولت ساماندهی بافت های فرسوده، ناکارآمد و سکونتگاه های غیررسمی است و این اراده زمانی محقق می گردد که با مشارکت اجتماعی مردم پیوند داده گردد.

بازسازی ساختمان: دولت برای نوسازی بافت های فرسوده چه برنامه ای دارد؟

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

احمدی نوری با بیان این که دولت با اجرای طرح های بازآفرینی شهری، فرصت خوبی جهت نوسازی بافت های فرسوده فراهم نموده، اظهار کرد: در واقع یکی از سیاست های بسیار مهم شرکت، نوسازی و تأمین مسکن در بافت های فرسوده شهری است.

وی گفت: کار نوسازی در این محدوده ها به وسیله تعریف بسته های تشویقی، اعطای تسهیلات یارانه ای و نیز امکاناتی که با هماهنگی های اجرا شده از سوی شهرداری ها در اختیار مالکان بافت های فرسوده قرار می گیرد در حال اجرا است.

سرپرست شرکت بازآفرینی شهری خاطر نشان کرد: شرایط به گونه ای فراهم شده که هم خود مالکان و هم بخش خصوصی در صورت تمایل می توانند کار نوسازی را انجام دهند.

وی یادآور شد: این اقدامات در نهایت منجر به احیای سکونتگاه های غیررسمی شده و زمینه ساخت وساز و نوسازی واحدهای مسکونی را فراهم می نماید.

به گفته احمدی نوری، محلات هدف بازآفرینی اغلب دارای معابر تنگ و باریکی هستند که در صورت وقوع حادثه، امکان ارائه خدمات امدادی به آن ها وجود ندارد.

سرپرست شرکت بازآفرینی شهری توضیح داد: اهمیت مشارکت مردم این محلات هم به تحقق اراده دولت برای خدمت رسانی به ساکنان محروم این بافت ها یاری می نماید و هم به افزایش رفاه آن ها منجر می گردد.

به گزارش ایرنا، به منظور نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی، تسهیلات نوسازی تا سقف فردی 50 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد پرداخت می گردد. عملکرد پرداخت این تسهیلات در قالب طرح اقدام ملی مسکن، پرداخت 40 هزار فقره تسهیلات جهت نوسازی واحدهای مسکونی بوده است.

در مقطع فعلی وزارت راه و شهرسازی در برنامه های آینده خود در صدد افزایش نوسازی واحدهای فرسوده تا سقف 150 هزار واحد در سال و بعلاوه افزایش سقف تسهیلات این واحدها و تخصیص یارانه سود دوران مشارکت و فروش اقساطی به مقدار 9 درصد است. علاوه بر این واحدهای نوسازی در بافت های فرسوده مشمول سایر مشوق های قانون جهش فراوری مسکن از جمله کاهش تعرفه پروانه های ساختمانی و کاهش مالیات هستند.

در برنامه­ ریزی اجرا شده برای فراوری یک میلیون واحد مسکونی، برنامه هایی برای نوسازی بافت های فرسوده پیش بینی شده است. برنامه های وزارت راه و شهرسازی در نوسازی این منطقه ها، متمرکز بر توسعه مشوق ها برای ساکنان و سازندگان، استفاده از معافیت های مالیاتی، حمایت از فعالیت توسعه گرها، کاهش هزینه های غیرساختمانی، بانک پذیر کردن ساکنان در سکونتگاه­ های غیررسمی و سنددار کردن اراضی این سکونت گاه­ ها با در نظر گرفتن جلوگیری از توسعه آنهاست.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت نیوز بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1616

به "بازسازی ساختمان: دولت برای نوسازی بافت های فرسوده چه برنامه ای دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: دولت برای نوسازی بافت های فرسوده چه برنامه ای دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید