خبرنگاران افسر ارشد اطلاعاتی کانادا به اتهام جاسوسی دستگیر شد

به گزارش سرگرمی تفریحی، تهران - خبرنگاران - مقام های کانادا اعلان کردند که یک افسر ارشد بخش اطلاعات پلیس این کشور به اتهام قراردادن اطلاعات محرمانه در اختیار بیگانگان دستگیر شده است.

خبرنگاران افسر ارشد اطلاعاتی کانادا به اتهام جاسوسی دستگیر شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

روزنامه دیلی میل چاپ لندن روز شنبه به نقل از جان مک فارلین دادستان فدرال کانادا نوشت : کامرون اورتیس مدیرکل یگان اطلاعاتی پلیس سوار سلطنتی این کشور بر اساس قانون امنیت اطلاعات مصوب 2012 به گردآوری، ذخیره سازی و پردازش اطلاعات حساس با هدف انتقال آنها به افرادی که نباید با آنها تماس می گرفته، متهم شده است.

مقام های کانادا در سال 2013 از این قانون برای تعقیب قضایی جفری دلیل افسر نیروی دریایی این کشور استفاده کردند که اطلاعات محرمانه را به مدت بیش از چهار سال در اختیار روسیه قرار می داد. وی در سال 2013 به تحمل 20 سال حبس محکوم، اما در سال 2018 با دریافت بخشودگی، آزاد شد.

به گفته منابع مطلع از تحقیقات امنیت ملی کانادا؛ اورتیس زبده ترین مشاور امور مرتبط با امنیت ملی باب پائولسون رئیس پیشین پلیس سوار بوده است. پائولسون از 2011 تا 2017 این مقام را در اختیار داشت. پلیس کانادا در بیانیه ای اعلان کرد این اتهامات ادعایی در هنگامی اجرا شده که اورتیس عضو این نیرو بوده است، اما جزئیات بیشتر یا نام کشورهای دیگری را که در این پرونده دست داشته اند، منتشر نکرد.

اورتیس افزون بر قراردادن عمدی و بدون مجوز اطلاعات سری و انتقال یا تائید اطلاعات عملیاتی، با اتهام های نقض اعتماد و سوء استفاده از کارت اعتباری خود نیز روبروست.

بر اساس سوابق کاری اورتیس که در شبکه فضای مجازی لینکداین موجود است، وی با زبان (چینی) ماندارین آشنایی دارد و دارای مدارک فارغ التحصیلی در رشته های مدیریت سامانه های اینترنتی و دکترا در روابط بین الملل از دانشگاه بریتیش کلمبیا در غرب کاناداست. بر اساس خبرنامه سال 2006 این دانشگاه؛ عنوان خاتمه نامه دکترای وی ارتباط میان انتشار و افشای سریع اطلاعات در اینترنت، پیدایش تهدیدهای تازه و دیجیتالی شدن تهدیدهای سنتی بوده است.

مقام های کانادا که در چارچوب شبکه پنج جانبه اشتراک اطلاعات با ایالات متحده، بریتانیا، نیوزیلند واسترالیا همکاری دارد، در نشست سال 2013 دادگاه دلیل گفتند که کشورهای متحد، تهدید نموده اند در صورتی که اوتاوا رویه های امنیتی را تقویت و تشدید نکند، از قراردادن اطلاعات در اختیار آن خودداری خواهند کرد.

آندرو شه ر رقیب محافظه کار جاستین ترودو نخست وزیر لیبرال در انتخابات 21 اکتبر (29 مهر ماه)، این پرونده را بسیار نگران کننده و یادآور تهدیدهای بازیگران و عوامل بیگانه دانست.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 578

به "خبرنگاران افسر ارشد اطلاعاتی کانادا به اتهام جاسوسی دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افسر ارشد اطلاعاتی کانادا به اتهام جاسوسی دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید