حمایت از مشاغل خانگی، اقدامی هدفمند در راستای ایجاد اشتغال پایدار

به گزارش سرگرمی تفریحی، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه و حمایت از کسب و کارهایی که با عنوان مشاغل خانگی از آن ها یاد می گردد، نقش مهمی در رونق دوباره مشاغلی دارد که طی سال های اخیر دچار رکود شده اند.

حمایت از مشاغل خانگی، اقدامی هدفمند در راستای ایجاد اشتغال پایدار

محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، اظهار کرد: توسعه و حمایت از کسب و کارهایی که با عنوان مشاغل خانگی از آن ها یاد می گردد، می تواند نقش مهمی در رونق دوباره مشاغلی داشته باشد که طی سال های اخیر و به ویژه در دوران کرونا دچار رکود شده اند.

وی افزود: عمده کوشش ما در وزارت تعاون بر این متمرکز شده است که در گام نخست مشاغل افرادی که کسب و کار آن ها طی مدت شیوع بیماری کرونا با چالش روبرو شده است را با اعطای تسهیلات و خدمات مختلف مورد حمایت قرار دهیم و کسب و کارهای خانگی هم جزو همین دسته از مشاغل هستند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در راستای حمایت از مشاغل خانگی و بعلاوه حمایت از صاحبان این گونه شغل ها تعاونی های ویژه مشاغل خانگی در سراسر کشور راه اندازی شده و در نهایت همه تعاونی های مذکور به یک تعاونی واحد کشوری تبدیل خواهند شد.

کریمی بیرانوند افزود: تعاونی واحدی که با حضور 31 تعاونی مشاغل خانگی ایجاد گردد، بازوی اجرایی ما در وزارت کار خواهد بود و بخشی از اهداف مادر راستای حمایت از مشاغل خانگی و توسعه اینگونه مشاغل محقق می گردد.

وی در ادامه یادآور شد: بعضی از مشاغل خانگی جزو اشتغال پنهان و غیر رسمی در اقتصاد کشور ما محسوب می شوند و با این وجود تاثیر قابل توجهی در رشد مالی کارآفرینی، اشتغال و عایدی زایی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1804

به "حمایت از مشاغل خانگی، اقدامی هدفمند در راستای ایجاد اشتغال پایدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از مشاغل خانگی، اقدامی هدفمند در راستای ایجاد اشتغال پایدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید