جفری فلتمن به عنوان فرستاده ویژه آمریکا در شاخ آفریقا معرفی شد

به گزارش سرگرمی تفریحی، وزیر خارجه آمریکا از انتخاب جفری فلتمن دیپلمات باسابقه این کشور به عنوان فرستاده ویژه کاخ سفید در امور شاخ آفریقا خبر داده است.

جفری فلتمن به عنوان فرستاده ویژه آمریکا در شاخ آفریقا معرفی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که تلاش های دیپلماتیک واشنگتن در منطقه بحران زده شاخ آفریقا افزایش یافته است، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که جفری فلتمن دیپلمات باسابقه به عنوان نماینده ویژه این کشور در شاخ آفریقا انتخاب شده است.

بر اساس این گزارش، منطقه شاخ آفریقا هم اکنون با بحران های متعددی روبرو است. فلتمن هدایت تلاش های بین المللی برای حل و فصل تنش های موجود بین اتیوپی و سودان بر سر سد راهبردی رنسانس را بر عهده خواهد داشت.

درگیری های در تیگرای بین شبه نظامیان و نیروهای دولتی در طول مرزهای اتیوپی و اریتره نیز تا به امروز موجب مرگ هزاران نفر و بی خانمان شدن صدها هزار نفر دیگر شده است.

فلتمن پس از خدمت در پست های ارشد وزارت خارجه آمریکا، طی سال های 2012 تا 2018 رئیس امور سیاسی سازمان ملل بوده است. فلتمن در سال 2017 به عنوان عالی ترین مقام آمریکایی که از سال 2011 به کره شمالی سفر کرده بود، به این کشور سفر کرد و این سفر 4 روزه را مهمترین ماموریت دوران کاری و حرفه ای اش توصیف کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1380

به "جفری فلتمن به عنوان فرستاده ویژه آمریکا در شاخ آفریقا معرفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جفری فلتمن به عنوان فرستاده ویژه آمریکا در شاخ آفریقا معرفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید