جزئیات شناسایی اولین مورد اُمیکرون در ایران

به گزارش سرگرمی تفریحی، تهران (پانا) - رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به تشخیص قطعی یک مورد ابتلا به کرونای اُمیکرون در کشور در آقایی که به یکی از کشورهای همسایه مسافرت داشته، گفت یک یا دو مورد هم مشکوک به اُمیکرون هستند که در حال آنالیز است.

جزئیات شناسایی اولین مورد اُمیکرون در ایران

محمدمهدی گویا در تشریح ورود سویه نو کرونا با عنوان اُمیکرون به کشور گفت: تا به امروز نخستین موردی که در کشور تشخیص داده شده، آقایی هستند که به یکی از کشورهای همسایه مسافرت داشتند و در آن کشور علائم بیماری شروع شده، بعد وارد کشور شدند. بلافاصله آزمایش ها برای این فرد اجرا شده و نیمه شب گذشته، آزمایشگاه تشخیص قطعی داده است.

گویا گفت: این مورد را در تهران شناسایی کردیم. حال عمومی وی نیز خوب است و مراقبت های لازم از وی به عمل آمده است. اکنون یک مورد تشخیص در کشور داشته ایم و یک یا دو مورد هم مشکوک داریم که در حال آنالیز است. به محض اینکه جواب آزمایش های قطعی مشخص گردد، اعلام خواهیم کرد و همه این افراد تحت مراقبت دقیق قرار گرفته اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درباره تشخیص سویه اُمیکرون با کیت های موجود در کشور نیز گفت: چندین کیت مختلف داریم که در اختیار آزمایشگاه های وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی است و قادر است پیچیده ترین انواع اُمیکرون و ویژگی های ژنتیکی آن را تشخیص دهد. توصیه آن است که افراد و به ویژه آن دسته از افرادی که سیستم دفاعی بدن شان ضعیف تر است، سریع تر برای واکسن نوبت سوم اقدام نمایند و بعلاوه از هر گونه گردهمایی و دورهمی پرهیز گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1731

به "جزئیات شناسایی اولین مورد اُمیکرون در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات شناسایی اولین مورد اُمیکرون در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید