فراوری واکسن بومی کرونا با قابلیت ایجاد ایمنی در برابر جهش ویروسی خبرنگاران

به گزارش سرگرمی تفریحی، رئیس انستیتو پاستور ایران گفت:در واکسن نوع دوم، تزریق فقط یک بار خواهد بود که با سه ماه فاصله وارد چرخه کار می گردد.

فراوری واکسن بومی کرونا با قابلیت ایجاد ایمنی در برابر جهش ویروسی خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در برنامه گفت وگوی ویژه خبری با اشاره به شرایط فراوری واکسن کرونا بیان نمود: قراردادی برای فراوری واکسن کووید19 داریم که حاصل آن دو واکسن مجزاست، واکسنی که در هفته دوم یا سوم فروردین وارد کارآزمایی بالینی می گردد.

او ادامه داد: در این آیتم های بالینی بیش از 20 هزار نفر وارد مطالعه می شوند و سعی داریم تا اواخر اردیبهشت کار واکسن را تمام کنیم و همزمان کار انستیتو پاستور آغاز می گردد.

به گفته رئیس انستیتو پاستور ایران همراه با این واکسن، واکسنی دیگری را هم در دستور کار داریم و کاربرد آن برای افرادی است که مبتلا به بیماری شده اند و واکسینه شدن آن ها برای تقویت سیستم ایمنی است.

بیگلری افزود: در واکسن نوع دوم، تزریق فقط یک بار خواهد بود که با سه ماه فاصله وارد چرخه کار می گردد و در کارآزمایی های بالینی عملکرد آن معلوم خواهد شد.

او درباره اینکه آیا این واکسن ها با موتاسیون ویروس ها کارایی لازم را همچنان خواهند داشت یا خیر، اظهار کرد: این واکسن ها باید از حیث موتاسیون تست شوند و حتی ممکن است احتیاج به بازطراحی داشته باشیم.

بیگلری از فراوری واکسنی اطلاع داد که کاملا فراوری انستیتو پاستور است و گفت: آزمون حیوانی آن تمام شده است وبه راحتی قابل بازطراحی است تا به هر موتاسیونی پاسخ دهد و تمام فرایند کار کاملا بومی است.

شست و شوی مرتب دست ها همچنان جدی گرفته گردد

در ادامه مسعود مردانی عضو کمیته کشوری ستاد مقابله با کرونا، با بیان اینکه طبق یافته های CDC نقش انتقال ویروس از سطوح خیلی کمرنگ است، اظهار کرد:، اما هنوز توصیه می کنیم که اولویت اول و مورد توجه در اصول پیشگیری از کرونا شست و شوی مرتب دست هاست.

او به موضوع تاثیر سفر های نوروزی و افزایش سویه های ویروس ادامه داد: در شرایط کنونی در خوزستان امکان جهش ویروسی وجود دارد و باید نگاه جدی به آن داشت.

مردانی در پاسخ به این سوال که آیا فوت بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی صحت دارد یا خیر، گفت: سرعت انتقال 70 درصد افزایش پیدا نموده است، اما این سرعت در مرگ و میر هنوز قطعی نشده است.

او توضیح داد: در اقصی نقاط کشور آلوده به ویروس انگلیسی است بنابراین مسافرت های نوروزی به ویژه در شهر های قرمز باید منع گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1278

به "فراوری واکسن بومی کرونا با قابلیت ایجاد ایمنی در برابر جهش ویروسی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری واکسن بومی کرونا با قابلیت ایجاد ایمنی در برابر جهش ویروسی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید