تصاویری باورنکردنی از هنر طبیعت در ایران

به گزارش سرگرمی تفریحی، تصاویری مجذوب کننده از ایران

ایران کشوری با جاذبه های متنوع و مجذوب کنندهی است که اگر بخواهیم برای کشف و بازدید آن ها زمان بگذاریم می بایست ماه دست از کار برداریم و از این شهر به آن شهر این کشور پهناور برویم. با توجه به اینکه در ایام نوروز هستیم و افراد زیادی قصد سفر به نقاط مختلف ایران را دارند ما در این مطلب تصاویری مجذوب کننده از ایران و جاذبه های مجذوب کنندهی که دارد جمع آوری نموده ایم تا با مشاهده آن ها برنامه سفری خودتان را تنظیم کنیم. هدف ما این است با معرفی جاذبه های دیدنی کشور بتوانیم گامی در پیشرفت صنعت گردشگری کشور برداریم تا با این کار هم در شناسایی نقاط دور افتاده کشور کوشش نموده باشیم و هم اینکه رونق تنها در بعضی از استان ها کشور برقرار نباشد.

تصاویری باورنکردنی از هنر طبیعت در ایران

جاده اسالم خلخال

جاده رویایی اسالم و خلخال از مهمترین و مجذوب کننده ترین جاذبه هایی است که در راستا جنگل های ایران به سمت گیلان آن را مشاهده کنید. اگر از دوستداران رانندگی باشید، محال است که لذت رانندگی در این جاده را از دست بدهید. این جاده همیشه در فهرست تصاویری مجذوب کننده از ایران در سایت های مختلف می باشد.

باداب سورت

یکی از عجایب طبیعی در استان مازندران چشمه های باداب سورت هستند که در 95 کیلومتری جنوب شهر ساری قرار گرفته اند. این چشمه ها که بهترین سوژه های مطلب تصاویری مجذوب کننده از ایران به شمار می رود نیز از تعداد زیادی تراس های روی هم روی هم تشکیل شده است، تراس هایی از جنس تراورتن که بر اثر فعل و انفعالات طبیعی در هزاران سال پیش به وجود آمده اند و در داخل آن ها آب های شفاف و نیمه گرم جاری است.

دره خزینه

این دره حیرت آور بر اثر فرسایش آن هم در طی سالیان طولانی به وجود آمده است و به خاطر شباهت عجیب و بسیار زیادی که به گرند کانیون کشور آمریکا (دره شگفت انگیز گرند کانیون در آمریکا + تصویر) دارد به گرند کانیون ایران ملقب شده است و جالب این که رودخانه کرخه هم از همین دره می گذرد و منظره آن را چندین برابر می نماید.

کوه های اژدها گرمسار

از نادرترین و بی نظیرترین پدیده های زمین شناسی ایران که در محدوده استان سمنان و شهرستان گرمسار واقع شده است کوه های اژدها می باشد. این کوه یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه ها در مطلب تصاویری مجذوب کننده از ایران به شمار می رود.

بندر گواتر چابهار

تالاب لاگون

دریاچه نئور

دریاچه نئور دریاچه ای مابین شهر اردبیل و خلخال است که در مرز بین استان گیلان و اردبیل واقع شده است. پس از اینکه 35 کیلومتر از شهر اردبیل به سمت خلخال رفتید به ده بودالالو می رسید از آنجا باید جاده ای 13کیلومتری را به سمت بالای کوه بروید و پس از گذر از رستای عباس آباد به این دریاچه زیبا به مساحت 210 هکتار و عمق 5 متر می رسید.

ارتفاعات ماسال

تالاب لیپار

منطقه کلاله در ترکمن صحرا

قلعه رودخان

کویر کلوت

از جاذبه های منحصر به فرد و بسیار مجذوب کننده که با تماشای آن یاد فیلم های وسنترن می افتید کویر کلوت است که از سوژه های مطلب تصاویری مجذوب کننده از ایران هم به شمار می رود. تفریحات هیجانی مانند سافاری در فضای وهم آلود این منطقه در انتظارتان است. این کویر بخشی از دشت لوت است که نامش در میراث دنیای یونسکو واقع شده است.

آبشار بیشه در لرستان

مزرعه های زعفران ایران

در بین تصاویر تصاویری مجذوب کننده از ایران مزرعه های زعفران هم واقع شده است که جالب است بدانید ایران مقام اول را در فراوری زعفران دنیا دارد و به عنوان مرکز طلای سرخ ایران دارای برند دنیای هم می باشد.

جنگل های دالخانی در رامسر

جنگل های دالخانی از دیگر سوژه های مطلب تصاویری مجذوب کننده از ایران می باشد و اگر بخواهیم کمی درباره این منطقه سرسبز در رامسر بگوییم اینطور بیان می گردد که استان مازندران و در نزدیکی شهر رامسر یکی از دست نخورده ترین و بکرترین منطقه ها جنگلی ایران جا خوش نموده است، جایی که با درختان در هم تنیده، جنگلی غرق در مه و آب و هوایی بی نظیر تداعی بهشت است نام این بهشت زمینی جنگل دالخانی است که در 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر واقع است و چه عاشق طبیعت باشید و چه کوهنوردی، سرسپرده به این منطقه می شوید.

منطقه ییلاقی سوباتان

تنگه شیرز در لرستان

تنگه چاهکوه در چابهار

تنگه چاهکوه یکی از جاذبه های بی نظیری است که در جزیره قشم واقع شده است و دارای صخره ها و تندیس هایی است که به صورت طبیعی و در اثر گذر زمان شکل و ظاهری متفاوت گرفته اند. برای تماشای هر کدام از این صخره ها می توانید ساعت ها زمان بگذارید، اگر به تماشای ستارگان در شب نیز علاقمند هستید، می توانید به تماشای آسمان آن در شب بایستید و به شمارش ستارگانی که در آسمان بی نظیر قشم قابل مشاهده هستند، بنشینید. عمق این دره حدود 100 متر است و دنیای جدیدی را به روی شما می گشاید به گونه ای که فکر می کنید به سرزمین دیگری وارد شده اید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1721

به "تصاویری باورنکردنی از هنر طبیعت در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری باورنکردنی از هنر طبیعت در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید