بیشتر بچه ها آلوده به کرونا علائم بیماری را ندارند

به گزارش سرگرمی تفریحی، ایرنا/نتیجه یک مطالعه نشان می دهد تقریباً سه چهارم بچه ها آلوده به کووید-19 هرگز علایمی مانند تب یا سرفه نخواهند داشت.

بیشتر بچه ها آلوده به کرونا علائم بیماری را ندارند

به نقل از روزنامه دیلی میل، این مطالعه جدید نشان می دهد بیشتر بچه ها آلوده به کووید-19، علایم معمولی بیماری را نشان نمی دهند.

محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام در این مطالعه 12 هزار 300 کودک و نوجوان را مورد آنالیز قرار دادند. این بچه ها از یک روز تا 18 سال سن داشتند؛ محققان شیوع علائم معمول کووید-19 را که شامل تب، سرفه و تنگی نفس است در این بچه ها آنالیز کردند.

آنها دریافتند که بیشتر بچه ها، 74.9 درصد، هیچ یک از این علایم کلاسیک را نداشتند. تنها حدود 25.1 درصد از بچه ها یکی از این سه علایم را داشتند و 9.9 درصد آنها حداقل دو مورد از این علایم را نشان دادند.

آنها متوجه شدند که تقریباً 75 درصد از نوجوانانی که آزمایش کرونای مثبت دارند، تب، سرفه یا تنگی نفس ندارند. تنها حدود پنج درصد از بچه ها در بیمارستان بستری شدند، اما احتمال داشتن تب، تهوع، استفراغ و حتی بثورات جلدی در آنها پنج برابر بیشتر بود.

علاوه بر این، محققان متوجه شدند که نوزادان و بچه ها نوپایی که در معرض ویروس کووید-19 قرار می گیرند در مقایسه با نوجوانان سه برابر بیشتر محتمل است بیمار شوند.

شایعترین علایم غیر اختصاصی از جمله تب، درد عضلانی و از دست دادن حس های چشایی و بویایی در 18.8 درصد از افراد مورد مطالعه مشاهده شد. حدود 16.5 درصد علایم تنفسی مانند سرفه و 13.9 درصد علایم گوارشی شامل حالت تهوع و استفراغ داشتند. در کل ، 672 نفر از این افراد و یا 5.5. درصد، به دلیل ابتلا به کووید-19 در بیمارستان بستری شدند.

محققان همچنین در این مطالعه علائم بیماری کووید-19 را در میان گروه های سنی مختلف آنالیز کردند و متوجه شدند که در تمام گروه های سنی، میزان سرفه، حالت تهوع و استفراغ مشابه بود.

با این حال این یافته ها نشان می دهد که نوزادان، بچه ها نوپا و بچه ها پیش دبستانی در مقایسه با دانش آموزان دبستانی و نوجوانان، 2.7 برابر بیشتر محتمل است دچار تب یا بثورات جلدی شوند.

محققان اظهار داشتند: یافته های این مطالعه نشان می دهد که بچه ها و نوجوانان مبتلا به کووید-19، بیماری خفیف تری نسبت به بزرگسالان دارند.

آنها افزودند: با توجه به فراوانی موارد بدون علایم معمول، انجام آزمایش های غربالگری در میان دانش آموزان مدرسه ای و افرادی که با آنها در تماس قرار می گیرند، ممکن است با بازگشایی مدارس ضروری گردد.

نتایج این مطالعه یک روز پس از آن منتشر شد که مرکز پیشگیری و درمان بیماری آمریکا استفاده اضطراری از واکسن کووید-19 فایزر را برای بچه ها 12 تا 15 ساله تایید کرد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر 2019 میلادی (24 آذر 1398) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 میلادی (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر جهانی شناسایی و اعلام می نماید. در بسیاری از کشورها در حال حاضر این ویروس شیوع دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1393

به "بیشتر بچه ها آلوده به کرونا علائم بیماری را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر بچه ها آلوده به کرونا علائم بیماری را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید