بودجه مسکن معلولان سال آینده چقدر افزایش می یابد؟

به گزارش سرگرمی تفریحی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از رشد 10 درصدی بودجه حوزه مسکن معلولان در لایحه بودجه سال 1401 نسبت به امسال اطلاع داد.

بودجه مسکن معلولان سال آینده چقدر افزایش می یابد؟

سیدمرتضی حسینی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر 160 هزار مددجو تحت پوشش سازمان بهزیستی پشت نوبت برای دریافت مسکن قرار دارند، گفت: از این تعداد 128 هزار نفر از آنها معلول هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 36 هزار مسکن در حال ساخت است، اظهار کرد: در بودجه سال 1400، هزار میلیاردتومان برای ساخت مسکن محرومان به سازمان بهزیستی تعلق گرفته است که از این مبلغ تا به امروز 460 میلیارد آن تخصیص یافته و هزینه شده است. منتظریم سازمان برنامه مابقی آن را پرداخت کند تا بتوان بخشی از این 36 هزار مسکن در دست احداث را به خاتمه رسانده و برای تعدادی از مددجویانی که پشت نوبت هستند، عملیات احداث مسکن را آغاز کنیم.

حسینی در ادامه با بیان اینکه براساس قانون جامع حمایت از معلولان اگر خانواده ای دارای دو معلول و بیشتر باشد، دولت مکلف است مابه التفاوت سود و کارمزد وام مددجویی را به آنها پرداخت کند، توضیح داد: سازمان بهزیستی اعتباری برای پرداخت مابه التفاوت سود و کارمزد برای مددجویان دارای دو معلول و بیشتر که برای ساخت مسکن از تسهیلات استفاده می نمایند، دریافت می نماید. سازمان بهزیستی در بودجه 1400 حوزه مسکن، علاوه بر هزار میلیاردتومان اعتبار مصوب مسکن محرومان، 500 میلیاردتومان نیز برای پرداخت مابه التفاوت سود و کارمزد وام های مددجویی باید دریافت کند که از این مبلغ تا به امروز رقمی دریافت نشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با اشاره به هدف گذاری سازمان برای بودجه سال آینده در حوزه مسکن معلولان نیز شرح داد: بودجه سال آینده برای این حوزه از هزار میلیارد به 1100 میلیاردتومان افزایش یافته که با رشد 10 درصدی نسبت به امسال همراه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1749

به "بودجه مسکن معلولان سال آینده چقدر افزایش می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه مسکن معلولان سال آینده چقدر افزایش می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید