217 هزار فرصت شغلی تازه در دولت سیزدهم ایجاد شد

به گزارش سرگرمی تفریحی، تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت 217 هزار فرصت شغلی تازه در سامانه رصد وزارت کار در سه ماهه اخیر خبر می دهد و می گوید از ابتدای سال جاری تا به امروز 417 هزار فرصت شغلی به وجود آمده است.

217 هزار فرصت شغلی تازه در دولت سیزدهم ایجاد شد

حجت الله عبدالملکی ضمن تشریح جزئیات دومین نشست شورای عالی اشتغال، اظهار کرد: در این جلسه که با حضور رئیس جمهوری و اعضای دولت برگزار گشت، تحلیلی از شرایط بازار کار و بیکاری در کشور ارائه شد که این تحلیل ها، سیاست های خاصی را به عنوان خروجی های اصلی در اختیار ما قرار می دهد.

وی ادامه داد: سامانه جامع کاریابی هم روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرد که این سامانه سه نوع مخاطب مختلف از جمله کاریابی ها، کارفرمایان و کارجویان دارد.

وزیر کار که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت، ادامه داد: در جلسه قبل زیست بوم ملی اشتغال برای نخستین بار رونمایی و تصویب شد که بر اساس آن، تعامل بخش های مختلف کشور برای ایجاد اشتغال را تعیین کردیم.

به گفته عبدالملکی، این زیست بوم در حال فعالیت است و 71 دستگاه دولتی، غیر دولتی، نهادهای انقلابی و تشکل های کارگری و کارفرمایی در آن در حال ایفای نقش هستند.

وزیر کار با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا به امروز، 417 هزار فرصت شغلی ایجاد شده از پیش بینی 350 هزار تا 400 هزار فرصت شغلی در سه ماهه آینده خبر داد و گفت: زیست بوم و ماشین اشتغال دولت سیزدهم شتاب گرفته است.

وی تاکید کرد:طی توافق اجرا شده با 26 دستگاه، یک میلیون و 850 هزار شغل تا پایان سال 1401 ایجاد خواهد شد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 600 هزار فرصت شغلی را برای 6 ماهه دوم سال 1400 و یک میلیون و 250 هزار فرصت شغلی را برای سال 1401 در نظر گرفته و تقسیمات استانی و بین دستگاهی و منابع آن تعیین شده است.

عبدالملکی همچنین درباره پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه، گفت: کاهش ورودی صندوق های بازنشستگی و به تبع آن کاهش هزینه های آنها نتیجه افزایش سن بازنشستگی است که با توجه به افزایش امید به زندگی و تحت فشار بودن صندوق های بازنشستگی، این اتفاق باید به تدریج صورت گیرد.

وی در پایان از ثبت 217 هزار فرصت شغلی نو در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سه ماه گذشته خبر داد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1762

به "217 هزار فرصت شغلی تازه در دولت سیزدهم ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "217 هزار فرصت شغلی تازه در دولت سیزدهم ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید