رونق و بهبود شرایط واحدهای تولیدی کشور دغدغه همه مسئولان نظام است

به گزارش سرگرمی تفریحی، مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: دغدغه همه مسئولان نظام بهبود شرایط واحد های تولیدی و رونق گرفتن آن ها است.

رونق و بهبود شرایط واحدهای تولیدی کشور دغدغه همه مسئولان نظام است

به گزارش خبرنگاران از کرمانشاه، شهروز برزگر مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت امور اقتصاد و دارایی روز پنجشنبه در نشست آنالیز راه چاره های موانع زدایی واحد های فراوریی که با حضور بخش خصوصی و نمایندگان اتحادیه و اصناف استان در سرسرای اداره کل امور اقتصاد و دارایی کرمانشاه برگزار گردید،با بیان اینکه هرچه فراوری در کشور توسعه یابد، مسائل معیشتی مردم کمتر و عایدی دولت و بخش خصوصی بیشتر می گردد گفت: در قانون لایحه بودجه 1400، ماهیانه 45 هزار میلیارد تومان برای هزینه جاری مدیریت کشور تصویب شده که 22 هزار میلیارد تومان آن یعنی معادل 50 درصد از محل مالیات ها دیده شده است.

او بعلاوه بیان داشت: 83 درصد هزینه های دولت را وزارت امور اقتصاد و دارایی، هفت درصد وزارت نفت و سه درصد وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین می نمایند و ماهیانه به حدود2 میلیون و 500 هزار نفر پرسنل لشکری و کشوری و مستمر بگیران حقوق پرداخت می گردد.

برزگر در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به مسائل مالیاتی بخش خصوصی گفت: امکان ندارد دولت حتی یکی ریال هم از واحد های زیان ده و ورشکسته مالیات بگیرد و حتی واحد های که زیان ده هستند تا زمانی که به رونق نرسند و عایدی نداشته باشند، مالیات نمی گیریم.

این مقام مسئول بعلاوه در خصوص ممیزی کاران مالیات وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز ادامه داد: این افراد در سخت ترین شرایط کاری قرار دارند و براساس مدرک و قانون رفتار می نمایند و مانند قاضی ها دارای اختیارات خاص هستند و چنانچه کسی از آن ها براساس سند و مدرک شکایت کند به درخواست آن ها رسیدگی جدی می گردد.

برزگر در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه در کشور حدود 11 تا 12 هزار قانون و مقررات و تبصره داریم که گا هی متضاد هم هستند و احتیاج به تفسیر دارد، بیان داشت: تا برطرف و تعدیل این قوانین و مقررات درهم تنییده و پیچیده و تبدیل آن ها به قوانین شفاف، روشن و واضح در مجلس شورای اسلامی باید مسئوولان اجرایی در راستای خدمت گزاری به مردم و موانع زدایی به آن جنبه از قوانینی توجه نمایند که بیشترین خدمت به مردم در آن دیده شده است، زیرا متاسفانه در قوانین ما اگر مدیران بخواهند به مقدار کافی هم قوانین دست و پا گیر وجود دارد و هم قوانین و تبصره های گره گشا.

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت امور اقتصاد و دارایی بعلاوه از مسئولان و مدیران ادارات خواست در حوزه اختیاراتی که دارند تا آنجایی که امکان دارد موانع فراوری را در حوزه استانی حل و فصل نمایند و قوانین و مقررات که احتیاج است در سطح ملی حل گردد را به نمایندگان مجلس و وزرا منتقل نمایند تا در خصوص آن ها زودتر تصمیم گیری و برطرف مشکل گردد.

برزگر در ادامه با اشاره به شرایط سخت مالی کشور ناشی از تحریم ها، گفت: آمریکا دشمن ما است و اصلا کاری با این جناح و آن جناح ندارد، با تحریم به مردم فشار می آورد تا مردم به نظام فشار بیاورند بنابراین در این شرایط سخت همه باید در کنار هم باشیم.

این مقام مسئول در بخش پایانی صحبت های خود به برنامه ششم توسعه برای جبران محرومیت و جنگ زدگی استان های کم برخوردار و جنگ زده اشاره نمود و گفت: متاسفانه جنگ باعث شد استان های مرزی مانند کردستان، ایلام، کرمانشاه و آذربایجان غربی از قافله توسعه عقب بمانند به همین خاطر در برنامه ششم توسعه برای کارکنان این استان ها دریف حقوق منطقه ها جنگی لحاظ شد، تا پول به جامعه تزریق گردد.

برزگر بعلاوه با اشاره به عزم دولت برای برطرف محرومیت استان های کم برخوردار، اضافه کرد: 32 هزار میلیارد تومان اعتبار بانک های دولتی استان کرمانشاه بوده که همه این منابع به بخش های مختلف جامعه و فراوریی و خدمات پرداخت شده است در حالی که 13 درصد آن باید به عنوان سپرده در بانک نگهداری می شد.

او بعلاوه به جذب هشت هزار میلیارد تومان پول به وسیله بانک های خصوصی استان کرمانشاه اشاره نمود و گفت: متاسفانه 6 هزار میلیارد تومان این پول از استان خارج شده و 2 هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات در کرمانشاه هزینه شده است که باید دلیل و موانع این کار؛ چرا این پول از استان خارج شده آسیب شناسی و واکاوی گردد.

لازم به ذکر است :استان کرمانشاه با بیش از 2 میلیون نفر جمعیت بیش از هزار واحد فراوریی و صنعتی و بیش از 60هزار واحد صنفی دارد.

ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1662

به "رونق و بهبود شرایط واحدهای تولیدی کشور دغدغه همه مسئولان نظام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق و بهبود شرایط واحدهای تولیدی کشور دغدغه همه مسئولان نظام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید