برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت اکبر نحوی

به گزارش سرگرمی تفریحی، مراسم سوگ یاد چهلمین روز درگذشت اکبر نحوی، استاد زبان و ادبیات فارسی و نسخه شناس برگزار می گردد.

برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت اکبر نحوی

به گزارش خبرنگاران، این مراسم در روز یکشنبه (26 دی ماه 1400) ساعت 14:30 تا 16:30 در تالار حکمت دانشگاه شیراز (واقع در پردیس ارم) برگزار خواهد شد.

محمدیوسف نیری، علی اشرف صادقی و خیرالله محمودی در یادبود اکبر نحوی سخنرانی خواهند کرد.

علاقه مندان می توانند این مراسم را که به وسیله انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران، شعبه فارس، مرکز پژوهش های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز و مدیریت فرهنگی دانشگاه شیراز اجرا می گردد از صفحه اینستاگرام anjomantarvijfars@ و آپارات https://www.aparat.com/farhangi.shirazu/live پیگیری نمایند.

اکبر نحوی، استاد دانشگاه شیراز، پژوهشگر، مصحح، شاهنامه پژوه و سعدی شناس، پنجم آبان ماه سال 1334 در قم به دنیا آمد. لیسانس زبان و ادبیات فارسی را در سال 1365 در دانشگاه شیراز به سرانجام رساند. بعلاوه مقطع فوق لیسانس را در رشته زبان و ادبیات فارسی و در همین دانشگاه گذراند. او دکتری زبان و ادبیات فارسی را هم در سال 1379 در دانشگاه شیراز به سرانجام رساند. نحوی عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، استاد ادبیات دانشگاه شیراز و عضو هیات علمی بخش زبان و ادبیات فارسی بود.

اکبر نحوی بیش از 70 مقاله علمی در نشریات علمی و فرهنگی و دانشنامه های تخصصی داشت و از کتاب های او می توان به از ایران چه می دانیم؟ - رودکی نکته ای درباره مؤلف معجم شاهنامه، تصحیح مجمل التواریخ و القصص، تصحیح و شرح شیرازنامه زرکوب شیرازی، حیدر شیرازی در مراوده با خواجو و ... اشاره نمود.

اکبر نحوی در نیمه شب 18 آذرماه در منزلش در شیراز و بر اثر سکته قلبی در سن 66 سالگی از جهان رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1779

به "برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت اکبر نحوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت اکبر نحوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید