بدون این وسیله اتاق خواب شما ناقص است

به گزارش سرگرمی تفریحی، پرده اتاق خواب به منظور تنظیم نور روز و جلوگیری از دید شب و بعلاوه زیبایی پنجره ها به کار می رود.

بدون این وسیله اتاق خواب شما ناقص است

برای اینکه پرده ای متناسب و هماهنگ انتخاب کنید باید به یک سری نکات برای ست کردن آن مطلع باشید. اگر این موارد را قبل از خرید پرده در نظر بگیرید، انتخابی عالی و درست خواهید داشت. در این مطلب از خبرنگاران به روش های انتخاب پرده مناسب برای اتاق خواب می پردازیم.

انتخاب پرده مناسب برای اتاق خواب

پرده اتاق مانند فرش و تخت خواب از اجزای بزرگ اتاق است که مدل و رنگ آن، تاثیر بصری زیادی در دکوراسیون آن دارد.

پرده پانچ

اخیرا نوعی نو از روش نصب پرده که ترند شده، پرده پانچ است. لبه بالایی پرده را در فاصله هایی پانچ نموده و از یک میله عبور می دهند. این پرده خیلی راحت تر از پرده های با چوب پرده، حرکت می نمایند و البته ایستایی زیبایی هم دارند.

پرده پانچ را هم می توان از یک لایه پرده ساده مانند حریر یا کتان انتخاب کرد و هم به صورت دو لایه نصب کرد. مدل دو لایه آن، با نصب دو میله یکی عقب تر و یکی جلوتر اجرا می گردد.

پرده زبرا مناسب برای اتاق خواب

یکی از پرده های زیبا و مدرن برای اتاق خواب ها، پرده زبرا است. این پرده از جنس پارچه ای و توری فراوری می گردد. شکل ظاهری پرده زبرا، دارای خطوط راه راه افقی است که یکی درمیان ضخیم و نازک هستند. این پرده ها قابلیت تنظیم نور را به وسیله طناب هایی که در کنار آن ها آویزان می گردد، فراهم می نمایند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب انجام این کارها در دکور منزل فاجعه است! سر بزنید.

پرده شید

پرده های شید معمولا ضخیم هستند و جلوی نور و دید را می گیرند. بنابراین به صورت تکی و بدون زیرپرده هم برای روز و مانع نور، هم برای شب و مانع دید، عالی هستند. این پرده ا انواع مختلفی از جمله، شید رولی، تکی، رومی، دبل (شب و روز) دارند.

پرده چند لایه

در صورتی که اتاقی کلاسیک و سنتی دارید، می توانید از یک لایه پرده حریر یا توری در زیر و یک لایه کتان، مخمل یا ساتن برای لایه رویی به کار ببرید. اگر اتاقی مدرن دارید ولی به پرده های چند لایه علاقه دارید می توانید از پرده دو لایه پانچ یا ساده بهره ببرید.

پرده حریر ساده مناسب برای اتاق خواب

اگر اتاق خوابی ساده و مدرن دارید، یکی از نوترین مدل پرده ها پرده حریر ساده است. این پرده ها یک لایه حریر نازک و سفید هستند که ترند دکوراسیون داخلی سال جاری هستند. به علت اینکه سادگی و تزیینات کم در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی پیدا نموده، پرده حریر انتخابی عالی است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این وسیله را در دکور آشپزخانه قرار دهیم یا نه؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1892

به "بدون این وسیله اتاق خواب شما ناقص است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدون این وسیله اتاق خواب شما ناقص است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید