راهنمای انتخاب لوستر منزل برای دکوراسیون داخلی

به گزارش سرگرمی تفریحی، لوستر منزل و روشنایی یکی از ارکان بسیار مهم در هر نوع سبک دکوراسیون داخلی است. لوسترها یا برای تزئین هستند که در این صورت از لامپ های هالوژنی و سقفی برای نورپردازی اصلی استفاده شده و یا اینکه وظیفه روشن کردن فضا را هم بر عهده خواهند داشت. با توجه به تنوع سبک و مدل لوستر منزل بهتر است قبل از خرید عجولانه، با دقت نکات این مطلب را مطالعه کنید.

راهنمای انتخاب لوستر منزل برای دکوراسیون داخلی

نکات انتخاب لوستر و روشنایی منزل

لوستر در منزل با هر نقش و ایده ای که برای آن در نظر گرفته باشید وسیله ای است که بدون آشنایی کافی با اصول خرید و انتخاب آن نتیجه خوبی نخواهید گرفت. خرید لوستر برای منزل با توجه به محل نصب، سبک دکوراسیون داخلی و سایر عوامل متفاوت خواهد بود. در ادامه با نکات بسیار مهم تزئین دکوراسیون لوستر منزل همراه شما هستیم.

  • محل نصب: لوستر مناسب منزل، نوعی است که با توجه به محل نصب خریداری شده باشد. در ادامه به شرح انواع لوستر منزل براساس محل نصب می پردازیم:
  • اتاق پذیرایی: لوسترهای سنتی که روی ستون و شاخه های لوستر با دست کار شده و فاخر به نظر می رسند برای سبک سنتی مناسب هستند. اگر عاشق این نوع لوستر برای منزل هستید، بهتر است در پی جنس نقره ای، برنزی، برنجی یا آب طلای آن باشید. اگر هم بودجه زیادی ندارید، لوستر برنزی منزل که در واقع طرح برنز هستند گزینه بهتری خواهند بود.

لوسترهای کریستالی مناسب خانه های با سقف های بلند یا خانه های مجلل و عظیمی است که از سبک مدرن پیروی نمی نمایند. لوسترهایی که همراه با شید هستند تا نور ملایم به اطراف تابیده گردد فقط جنبه تزئینی دارند. لوسترهای همراه با شید نوترین لوستر برای منزلی است که نور فضا به وسیله هالوژن و چراغ های دیگر تأمین می گردد.

انواع لوستر سقفی منزل به لوستر خانه کوچک هم معروف هستند که سقف کوتاهی دارند. این نوع لوسترها برای سبک مدرن فوق العاده هستند.

  • اتاق خواب: لوستر مناسب برای اتاق خواب، انواعی است که نور به سمت بالا راهنمایی می گردد تا هم فضا را زیباتر نمایند و هم نوری که به سمت تخت تابیده می گردد ملایم باشد و باعث اختلال در خواب نگردد. لوستر چوبی منزل به شرطی برای اتاق خواب مناسب است که از سبک کلاسیک پیروی نموده باشید.
  • آشپزخانه: لوستر آشپزخانه بیشتر جنبه تزئینی و خاص دارند و سبک آن کاملا وابسته به سبک دکوراسیون آشپزخانه منزل است. سر حباب لامپ لوستر بهتر است به سمت پایین باشد و حداقل با میز ناهارخوری 80 سانتیمتر فاصله داشته باشد. آویز سقفی آشپزخانه زیباترین لوستر برای منزل است که هم ارتفاع آنها با توجه به سقف آشپزخانه قابل تنظیم است و تعداد حباب آنها بسته به مساحت آشپزخانه تنوع خوبی دارد.
  • ورودی منزل: لوستر راهرو منزل باید حداقل 2 متر از کف زمین فاصله داشته باشد که در سقف های با ارتفاع بیشتر از 2.5 متر به همان مقدار به این فاصله اضافه خواهد نمود. سایز لوستر هم متناسب با ارتفاع سقف تغییر می نماید. اندازه نور لوستر ورودی منزل را باید برحسب وات محاسبه کنید، برای این کار طول و عرض راهرو یا ورودی منزل را در یکدیگر ضرب نموده و عدد حاصل را در 1.5 ضرب کنید. در ضمن سعی کنید رنگ لوستر با رنگ دکوراسیون این فضا، تضاد آشکار داشته باشد.
  • فضای محیط: در انتخاب لوستر نو منزل دقت کنید که ابعاد محیط را در نظر گرفته باشید. در اتاق های عظیم طبیعتا باید لوستر عظیمی هم بهره ببرید بجز اینکه فقط جنبه تزئیناتی داشته باشید که در این صورت می توانید از لوسترهای با ارتفاع کمتر یا سایز کوچکتر هم استفاده نمود.
  • ارتفاع لوستر: در انتخاب نوترین لوستر منزل، توجه به ارتفاع از زیبایی ظاهری بسیار مهمتر است. اگر سقف بلندی دارید از لوسترهایی با ارتفاع زیاد بهره ببرید اما اگر لوستر شما شید ندارد و مستقیما نور را پخش می نماید بهتر است کمی ارتفاع لوستر را کمتر بگیرید تا خیرگی ایجاد نکند. اگر سقف منزل کوتاه است از لوسترهای با ارتفاع کم بهره ببرید. لوستر خانه های لاکچری که سقف 2 طبقه دارند باید از لوسترهای چند طبقه استفاده نمایید.
  • رنگ و جنس: جنس لوستر بستگی به سبک دکوراسیون داخلی و بودجه شما دارد. لوستر منزل مدرن بیشتر با نوع سقفی تناسب دارد و سبک کلاسیک با لوستر چوبی هماهنگ است. رنگ لوستر هم باید با رنگ دیوار و مبلمان هماهنگ باشد و چنانچه از شید رنگی استفاده می کنید، تناسب رنگ به خوبی واضح باشد و توی ذوق نزند.
  • تعداد لامپ و شاخه های لوستر: لوستر منزل شیک با تعداد زیاد لامپ و شاخه های آن تعریف نمی گردد. تعداد لامپ و شاخه های لوستر منزل با نقش آن در خانه تناسب دارد. اگر لوستر جنبه تزئیناتی دارد تعداد لامپ و شاخه های لوستر باید کم باشد در غیر این صورت باید لوسترهای چند شاخه را خریداری کنید.
  • نگهداری و تمیزکاری: در انتخاب و خرید لوستر خانه نو به آینده هم فکر کنید. لوسترها باید هر سال تمیزکاری شوند تا جنس بدنه آنها گرد و غبار را به خود جذب نکند و زیبایی آن از بین نرود. پس اگر می خواهید کار راحتی داشته باشید در پی خرید طرح های ساده لوستر منزل باشید.
  • سبک منزل: لوستر خانه های لوکس بیشتر از نوع کریستالی اصل است. اگر در پی خرید لوستر خانه دوبلکس هستید باید به فکر خرید لوسترهای طبقاتی باشید. لوستر خانه های مجلل همان لوسترهایی با روکش طلا یا نقره هستند که تعداد شاخه های زیاد و لامپ های شید دار بسیار زیبا در آنها خودنمایی می نماید.
منبع: اتاق
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1498

به "راهنمای انتخاب لوستر منزل برای دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب لوستر منزل برای دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید