اسلامی: 90 درصد فرآیندهای ما سیستمی شده

به گزارش سرگرمی تفریحی، وزیر راه و شهرسازی گفت: باید تمام ارتباطات سیستمی به وسیله سازوکار ها باشد تا جلوی هرگونه فساد و تبانی گرفته گردد.

اسلامی: 90 درصد فرآیندهای ما سیستمی شده

به گزارش گروه مالی خبرنگاران از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در مراسم تحلیف بازرسان ماده 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری ادارات کل راه و شهرسازی استان ها با اشاره به اهمیت نقش بازرسان به عنوان ضرورتی برای دیده بانی و اطمینان از سلامت اداری گفت: امروز با امضاء این سوگندنامه به کسوت پرخطر و مهم بازرسی نائل آمده اید. بازرسی، ایجاد یک ظرفیت و دیده بانی برای کسب اطمینان از سلامت اداری و نقش آفرینی دستگاه، مسئولان و کارکنان بوده که امری ضروری و مهم به شمار می آید.

وی اضافه کرد: قطعا مسئولیت اجرایی خودمان در وزارت راه و شهرسازی را نمی توانیم بدون داشتن چشم و گوش سالم به درستی اجرا کنیم. آن هم در شرایطی که شاهد اتفاقات بسیار متنوع و گوناگونی هستیم که از لحاظ حیثیتی به کوشش شبانه روزی خانواده عظیم این وزارتخانه لطمه می زند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توجه نداشتن به مساله سلامت اداری و درستکاری در امور موجب می گردد تمام زحمات انجام گرفته نقش برآب شده و انگیزه را از بین ببرد، توضیح داد: برای درستی در انجام کار و گسترش آن در جامعه باید کار ها به موقع و درست انجام گردد.

وی با تاکید بر اینکه که کلیه اقدامات بازرسان باید با نیت خالصانه انجام گردد و در راستا بهبود شرایط انجام بگیرد، گفت: نکته مهم دیگر در راستا فعالیت بازرسان این است که باید دقیق و مستمر انجام گردد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید علت ها به درستی آنالیز شده و در بازرسی ها داشتن قوه تشخیص اهمیت زیادی دارد و در تصمیم گیری ها به درستی، ضوابط در نظر گرفته گردد.

محمد اسلامی با تاکید بر این موضوع که بازرسان، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی در همه شرکت ها و زیرمجموعه ها هستند، گفت: این مساله تنها به ادارات کل استان ها محدود نشده و شما بازرسان وزارت راه و شهرسازی در همه سازمان ها، شرکت ها و موسسات زیرمجموعه هستید.

وی ادامه داد: همه قلمرو فعالیت وزیر باید توسط بازرسان به عنوان سرپنجه های نظارتی وزارت راه و شهرسازی در راستای تحقق اهداف تحت نظارت باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید دوباره بر لزوم تمرکز بر اصلاح فرآیندها، گفت: بدون شک نوسازی و سیستمی کردن امور به ارتقاء اسلامت اداری یاری خواهد نمود تا مردم گرفتار نشوند.

وی گفت: اکنون نزدیک به 90 درصد فرآیند های ما سیستمی شده و اگر به 100 درصد برسیم یک گام عظیم در تحول اداری انجام خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1163

به "اسلامی: 90 درصد فرآیندهای ما سیستمی شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: 90 درصد فرآیندهای ما سیستمی شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید