استفاده از سامانه سیدا برای ثبت سفارش کتاب درسی

به گزارش سرگرمی تفریحی، مدیرکل نظارت بر نشر و مواد آموزشی سازمان پژوهش گفت: مدارس می توانند از سامانه سیدا وارد سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی شوند و از امکانات آن استفاده نمایند.

استفاده از سامانه سیدا برای ثبت سفارش کتاب درسی

به گزارش خبرنگاران، احمدرضا امینی مدیرکل نظارت بر نشر و مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی، با اشاره به فرایند ثبت سفارش کتاب درسی اعلام کرد: فرآیند ثبت سفارش کتاب های درسی پایه های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره اول متوسطه و یازدهم و دوازدهم شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش دوره دوم متوسطه از 22 فوردین آغاز شده و تا 22 خرداد ادامه دارد.

او اضافه کرد: در این بازه زمانی 9 میلیون و 230 نفر تا به امروز سفارش خود را در سامانه ثبت کرده اند و حدود 2 میلیون و 300 نفر هزار دانش آموز که به ترتیب حدود یک میلیون و 200 هزار نفر دوره ابتدایی، 230 هزار نفر شاخه نظری و 170 هزار نفر شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش همچنان سفارش کتاب درسی خود را ثبت نکرده اند.

این مقام مسئول گفت که با توجه به زمان به جامانده تا 22 خرداد، از خانواده ها و مدیران مدارس انتظار می رود که هرچه سریعتر نسبت به ثبت سفارش کتاب درسی دانش آموزان خود در سامانه فروش و توزیع موادآموزشی به نشانی www.irtextbook.ir اقدام نمایند.

مدیرکل نظارت بر نشر و مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش تاکید نمود: از مدیران مدارس انتظار می رود به فوریت مجدداً به دانش آموزان جامانده از ثبت سفارش کتاب های درسی اطلاع رسانی نمایند تا در اسرع وقت سفارش خود را در سامانه ثبت و به نحوی عمل نمایند تا هیچ دانش آموزی بدون سفارش کتاب درسی باقی نماند.

مشارکت کم مدارس غیردولتی در ثبت سفارش کتاب درسی

امینی اضافه کرد: بر اساس آمار، تعداد زیادی از مدارس غیردولتی، تا به امروز برای ثبت سفارش کتاب درسی دانش آموزان مدرسه اقدام نکرده اند و انتظار می رود این مدارس سریعا اقدام لازم را انجام دهند تا در زمان توزیع کتاب درسی با مشکل روبرو نشوند.

او اعلام کرد: ثبت نام پایه های ورودی اول ابتدایی و هفتم و دهم متوسطه از تاریخ ششم تیر آغاز خواهد شد و مدارس می توانند از سامانه سیدا وارد سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی شوند و از امکانات سامانه استفاده نمایند.

گروه پشتیبانی سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی با شماره های 02188301481، 02188823140، 02188302026، 02188490220 آماده پاسخگویی و برطرف مسائل احتمالی کاربران خواهند بود.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1488

به "استفاده از سامانه سیدا برای ثبت سفارش کتاب درسی" امتیاز دهید

2 کاربر به "استفاده از سامانه سیدا برای ثبت سفارش کتاب درسی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از سامانه سیدا برای ثبت سفارش کتاب درسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید