استانداردسازی سامانه گرمایشی 280 هزار کلاس درس

به گزارش سرگرمی تفریحی، تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین افتتاح هنرستان هنرهای اسلامی شهید چراغچی مشهد گفت از سال 92 تا به امروز 81 هزار و 500 کلاس درس در قالب 16 هزار پروژه آموزشی به بهره برداری رسیده است و سامانه گرمایشی 280 هزار کلاس درس نیز استانداردسازی شده است.

استانداردسازی سامانه گرمایشی 280 هزار کلاس درس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این مراسم که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به وسیله ارتباط تصویری حضور داشتند؛ ضمن تشکر از توجه معاون اول رئیس جمهور به موضوع مدرسه سازی گفت: با حمایت های وزیر محترم آموزش و پرورش از نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و جامعه خیرین مدرسه ساز دستاوردهای بزرگی در حوزه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی حاصل شده است.

وی با ارائه گزارش ویدئویی به معاون اول رئیس جمهور که از محل مجتمع آموزشی و ورزشی المهدی نظاره گر آیین افتتاح این هنرستان بود،گفت: از سال 92 تا کنون حدود 16 هزار فضای آموزشی با 81 هزار و 500 کلاس درس به بهره برداری رسیده یعنی به طور میانگین 28 کلاس در هر روز و از سال 95 تا به امروز نیز مدارس نیازمند تخریب، نوسازی و مقاوم سازی از 30 در صد به 19.5 درصد کاهش یافته است که مدارس تخریبی آن فقط 7درصد و مداس نیازمند مقوم سازی 12.5 درصد است و کلاس های درس خشتی و گلی نیز جمع آوری شده است.

وی با اشاره به عبور از بحران هایی چون سیل و زلزله در بعضی استا ن هایی که دچار این بلایای طبیعی شدند، گفت: این بحران ها سعی شد به خوبی مدیریت گردد و فقط در کرمانشاه به طور میانگین در هزار روز، روزانه یک کلاس درس به بهره برداری رسید و سرانه فضای آموزشی این استان 0.7 مترمربع افزایش یافت.

مهراله رخشانی مهر توضیح داد: تا کنون حدود 280 هزار کلاس درس از لحاظ سامانه های گرمایشی و سرمایشی استاندارد شده اند و روزانه 95 کلاس درس از این جهت استاندارسازی شده است.

وی اضافه نمود: از سال 92 تا کنون خیرین مدرسه ساز حدود 8500 میلیارد تومان در موضوع مدرسه سازی تعهد کرده اند که طی 5 سال اخیر حدود 50درصد کلاس های درس به طور کامل خیّرساز بوده و یا با مشارکت و حمایت آن ها ساخته شده است و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در کنار خیرین بیش از 4 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیرساز اعتبار تامین کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین در مورد اعتبارات این بخش گفت: ظرفیت بودجه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سال 96 که حدود 480 میلیارد تومان بوده در سال 1400 به 8600 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1340

به "استانداردسازی سامانه گرمایشی 280 هزار کلاس درس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانداردسازی سامانه گرمایشی 280 هزار کلاس درس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید