تور اروپا ارزان: اروپا احتمالا بحران انرژی را با تعطیلی کارخانه ها جبران می نماید

به گزارش سرگرمی تفریحی، رویترز نوشت: افزایش بی سابقه قیمت گاز و برق در اروپا، سیاست مداران اروپایی را مجبور خواهد نمود تا برای صرفه جویی در انرژی، کارخانه ها را تعطیل نمایند و از مردم بخواهند دمای خانه هایشان را کاهش دهند و حتی از روشنایی در خیابان ها کم نمایند.

تور اروپا ارزان: اروپا احتمالا بحران انرژی را با تعطیلی کارخانه ها جبران می نماید

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، رویترز طی گزارشی نوشت، افزایش بی سابقه قیمت گاز و برق در اروپا، سیگنال های قوی می فرستد که احتمال تعطیلی موقت کارخانه های فراوریکنندگان وجود دارد و خانه ها و ادارات هم برای رد کردن این زمستان، باید دما فضای داخلی را پایین بیاورند.

قیمت گاز نسبت به مدت مشابه پارسال، 6 برابر گران تر است زیرا این منطقه برای واردات کافی گاز به منظور پر کردن مخازن ذخیره سازی خود در آستانه ورود سرما و اوج مصرف با چالش روبروست.

بنا بر اعلام موسسه زیرساخت گازی اروپا (GIE)، تنها 74.7 درصد سایت های ذخیره سازی منطقه ای پر شده که کمترین مقدار در بیش از یک دهه گذشته است.

در کوتاه مدت هم بعید است اروپا بتواند به مقدار قابل توجهی گاز وارد کند زیرا مقدار فراوری ثابت است و در حال حاضر در سراسر دنیا کمبود وجود دارد که سبب شده تا قیمت ها در شمال شرق آسیا و شمال آمریکا افزایش یابد.

تشدید احتمال افزایش قیمت ها، سبب شده تا تاجران به این فکر بیفتند که مصرف کمتر برای جلوگیری از کاهش ذخایر به سطحی بحرانی و روبرو شدن با کمبود گاز در زمستان لازم خواهد بود.

به صورت نظریه، بحران می تواند با کم کردن دما به میزان 0.5 تا یک درجه در منازل، ادارات، مدارس و کارخانه ها در این زمستان حل گردد؛ در نتیجه صرفه جویی عظیمی در مصرف سوخت صرفاً با حداقل تأثیر بر آسایش زندگی انجام می گردد.

اما در عمل، سیاست گذاران تمایلی به درخواست کاهش دما نخواهند داشت زیرا این درخواست به معنای شکست سیاست است و ارتباطات نامطلوبی با رئیس جمهور یک دوره آمریکا یعنی جیمی کارتر دارد.

اما اگر بحران ادامه یابد یا زمستان سردتر گردد، درخواست برای صرفه جویی در انرژی اجتناب ناپذیر می گردد.

در عین حال، سیاست مداران احتمالا سایر اقدامات مربوط به صرفه جویی از جمله کم کردن روشنایی خیابان ها، تمدید تعطیلی ساختمان های دولتی و ادارات و مدارس را در نیمه تعطیلات زمستانی در نظر می گیرند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1571

به "تور اروپا ارزان: اروپا احتمالا بحران انرژی را با تعطیلی کارخانه ها جبران می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: اروپا احتمالا بحران انرژی را با تعطیلی کارخانه ها جبران می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید