بهشت نو ماینرهای بیت کوین

به گزارش سرگرمی تفریحی، اطلاعات تازه دانشگاه کمبریج نشان داد آمریکا اکنون مقصد شماره یک ماینرهای بیت کوین است و برای اولین بار چین را در این عرصه کنار زده است.

بهشت نو ماینرهای بیت کوین

به گزارش خبرنگاران، طبق اطلاعات مرکز فاینانس آلترنیتیو کمبریج، تا ژوییه 35.4 درصد از هش ریت بیت کوین (واژه صنعتی مورد استفاده برای توصیف قدرت رایانشی ماینرها) در آمریکا بود که 428 درصد افزایش در مقایسه با سپتامبر سال 2020 نشان داد.

آمریکا برای فزونی تازهی که در صنعت استخراج رمزارز پیدا نموده است، تا حدودی باید ممنون چین باشد. چین 12 ماه پیش از نظر هش ریت با فاصله زیادی در صدر بازار قرار داشت اما مقابله دولت چین با رمزارز در بهار باعث خروج یک شبه نیمی از ماینرهای دنیا از این کشور شد.

ماینرها به شکل انبوه از چین فرار کردند و به سوی مقرون به صرفهترین منابع انرژی در دنیا رفتند که به مهاجرت ماینینگ بزرگ معروف شد. بسیاری از این ماینرها به آمریکا رفتند.

آمار تازه کمبریج میانگین سهم ماهانه چین از هش ریت دنیای در ژوییه را صفر نشان داد که تضاد عمده ای با سپتامبر سال 2020 دارد که این کشور حدود 67 درصد بازار را در اختیار داشت.

آمریکا گزینه های زیادی برای ماینرهای بیت کوین مهاجری که در جست و جوی خانه تازه بودند، دارد. استانی مانند تگزاس یکی از پایینترین قیمتهای انرژی را در دنیا دارد که مشوق مهمی برای ماینرهایی است که در این صنعت با حاشیه سود پایین رقابت می نمایند و تنها هزینه متغیرشان انرژی است. آمریکا بعلاوه منابع تتازهپذیر فراوانی دارد.

استان واشنگتن سرزمین مزارع ماینینگ است که از نیروی برق آبی بهره مند می شوند. نیویورک نیروی برق آبی بیشتری در مقایسه با استانهای شرق کوههای راکی فراوری می نماید و برای رسیدن به هدف برق 100 درصد پاک روی نیروگاههای هسته ای حساب می نماید. سهم تگزاس از تتازهپذیرها هم به مرور رشد می نماید و 20 درصد از نیروی این استان تا سال 2019 با استفاده از نیروی بادی تامین شد. شبکه برق تگزاس به سرعت در حال افزودن نیروی بادی و خورشیدی بیشتری است.

ماینرها در سراسر آمریکا از نیروی هسته ای هم بهره مند شده اند. برخی از ماینرها هم از انرژی سرگردانی مانند گاز طبیعی که همراه نفت در میادین سراسر تگزاس فراوری می گردد، استفاده می نمایند. این روش مشعل سوزی را کاهش داده و انتشار گازهای گلخانه ای را کمتر نموده و عایدی بیشتری برای فراورینمایندگان گاز و ماینرها ایجاد می نماید.

علاوه بر هزینه های پایینتر برق، برخی از استانهای آمریکایی نظیر تگزاس سیاستگذاران موافق رمزارز دارد و زیرساخت میزبانی را به شکل مناسبی فراهم می نمایند. این استان شبکه برق ساماندهی نشده ای با قیمتهای لحظه ای دارد که به مشتریان اجازه می دهد بین فراهم نمایندگان برق انتخاب نمایند و مقامات سیاسی تگزاس هم حامی رمزارز هستند. این شرایط رویایی برای ماینرها هستند که منابع انرژی مقرون به صرفه و خوشامدگویی گرم را می طلبند.

آمریکا سالها بی سروصدا به توسعه ظرفیت میزبانی مشغول بود. پیش از این که ماینرهای بیت کوین مهاجرت به آمریکا را شروع نمایند، شرکتها در سراسر این کشور با این احتمال که در صورت وجود زیرساخت مناسب، استخراج نمایندگان رمزارز به آمریکا خواهند آمد در این زمینه سرمایه گذاری نموده بودند.

هنگامی که بیت کوین در اواخر سال 2017 سقوط کرد و بازار رمزارز وارد زمستان چند ساله شد، تقاضای زیادی برای مزارع بزرگ بیت کوین وجود نداشت. اپراتورهای ماینینگ آمریکا فرصت را غنمیت شمرده و از شانس استفاده از پول مقرون به صرفه برای ساخت زیست بوم ماینینگ در این کشور بهره بردند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، اگرچه پاندمی دنیای بخشهای وسیعی از اقتصاد را به تعطیلی کشاند اما تدابیر محرک اقتصادی که به اجرا عایدی، فرصت مغتنمی برای شرکتهای ماینینگ آمریکایی بود. با این حال همه ماینرها به سوی مقاصد تتازهپذیر نمی فرایند. قزاقستان از نظر سهم در بازار دنیای استخراج بیت کوین با 18.1 درصد از کل استخراجهای رمزارز، در رتبه دوم واقع شده است. این کشور معادن زغال سنگ دارد که انرژی مقرون به صرفه و فراوان را فراهم می نمایند هر چند که آلودگی دی اکسید کربن گسترده ای ایجاد می نماید. با این حال چندین کارشناس ماینینگ بر این باورند که قزاقستان تنها یک توقفگاه موقتی برای مهاجرت طولانی تر به سمت غرب است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1595

به "بهشت نو ماینرهای بیت کوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهشت نو ماینرهای بیت کوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید