ارسال دستورالعمل جهش تحصیلی به استان ها به زودی

به گزارش سرگرمی تفریحی، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای معاونین سازمان آموزش و پرورش استثنایی از یاری 76 میلیارد تومانی خیرین در سال گذشته به آموزش و پرورش استثنایی در حوزه تامین تجهیزات نهضت توان افزایی و تجهیزات هوشمند آموزشی اطلاع داد.

ارسال دستورالعمل جهش تحصیلی به استان ها به زودی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با اعلام این خبر گفت: از این میزان 31 میلیارد و دویست میلیون تومان مشارکت خیرین در حوزه تامین تجهیزات آموزشی ورزشی و توانبخشی دانش آموزان با احتیاجهای ویژه است و 45 میلیارد تومان نیز مشارکت خیرین در حوزه تامین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش آموزان استثنایی مناطق محروم است.

معاون وزیر با بیان اینکه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی یکی از بزرگترین فعالیت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است گفت: آموزش و پرورش استثنایی همیشه به دنبال نوآوری و تحول در حوزه سنجش نوآموزان است و آخرین یافته های علمی در این برنامه ملی لحاظ می گردد.

وی گفت: فقر حرکتی یکی از بزرگترین مسائل دانش آموزان است و در امسال با همکاری معاونت تربیت بدنی، غربالگری مسائل قامتی دانش آموزان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام خواهد شد. یکی از نوآوری های دیگر در برنامه سنجش امسال غربالگری نشانگان مسائل یادگیری نوآموزان در 5 استان به صورت پایلوت است.

حسینی با تاکید بر اینکه کلیه نکات بهداشتی و دستورالعمل های ستاد کرونا در پایگاه های سنجش با دقت اجرا می گردد اظهار کرد: مکاتبات لازم برای اختصاص سهمیه واکسن به عوامل اجرایی پایگاه های سنجش صورت گرفته است و امید است با مساعدت ستاد ملی کرونا عوامل اجرایی پایگاه های سنجش واکسینه شوند.

معاون وزیر با بیان اینکه دستورالعمل جهش تحصیلی به زودی به استان ها ارسال می گردد گفت: فرایند جهش تحصیلی از اواخر خرداد ماه و پس از ابلاغ شیوه نامه شروع خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای اوقات فراغت دانش آموزان استثنایی صورت گرفته است اظهار کرد: در تابستان پیش رو پیش بینی می گردد بیش از 7 هزار نفر از دانش آموزان با احتیاجهای ویژه از برنامه های دینی، اجتماعی، مهارتی، هنری، ادبی و ورزشی پایگاه های مجازی اوقات فراغت تابستانی استفاده نمایند.

وی با اشاره به پیگیری حل مشکل سنوات ارفاقی نیروهای تحت پوشش تامین اجتماعی گفت: پرداخت سنوات ارفاقی بیش از 5 هزار نیروی آموزش و پرورش استثنایی به سازمان تامین اجتماعی به 2 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد که با پیگری های بعمل آمده پیشنهاداتی برای حل مشکل از سوی سازمان مدیریت داده شده است و امید است به زودی مشکل این نیروها حل گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1446

به "ارسال دستورالعمل جهش تحصیلی به استان ها به زودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال دستورالعمل جهش تحصیلی به استان ها به زودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید