آمریکا تحریم های جدیدی علیه کره شمالی وضع کرد

به گزارش سرگرمی تفریحی، وزارت خزانه داری آمریکا چند تبعه کره شمالی را پس از آزمایش موشکی نو این کشور تحریم کرد.

آمریکا تحریم های جدیدی علیه کره شمالی وضع کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها غروب چهارشنبه به وقت تهران از تحریم های نو وزارت خزانه داری آمریکا علیه کره شمالی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه وزارت خزانه داری آمریکا اظهار داشت که پنج شخص که تابعیت کره شمالی دارند را به لیست تحریم ها اضافه نموده است.

بر اساس این گزارش، دولت کره شمالی بامداد چهارشنبه درباره آزمایش موشکی روز خود شرحاتی را به رسانه ها ارائه کرد. ارتش این کشور اظهار داشتکه روز سه شنبه یک موشک مافوق صوت را آزمایش نموده تا مشخصات فنی سیستم تسلیحاتی نو را تایید کند. پیونگ یانگ شرح داد که این پرتابه به هدف معین شده در آب های در فاصله 1000 کیلومتری اصابت نموده است.

بامداد سه شنبه وزارت دفاع کره جنوبی اظهار داشت که کره شمالی موشک بالستیکی را به سمت دریای شرق شلیک کرد که بیش از 700 کیلومتر را در ارتفاع 60 کیلومتری و حداکثر سرعت 10 ماخ یا ده برابر سرعت صوت پرواز کرد.

طبق گزارش رسانه کره شمالی، کیم جونگ اون رئیس این کشور در مراسم آزمایش این موشک مافوق صوت شرکت نموده است. این رسانه شرح داد: هدف این شلیک آزمایشی، تأیید نهایی مشخصات فنی کلی سیستم تسلیحات مافوق صوت پیشرفته بود.

این دومین پرتاب موشک کره شمالی در کمتر از یک هفته بود. پیونگ یانگ در سال های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد نو استفاده نموده اما این کشور اخیراً از موشک نوی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

پیش از این نیز کیم سونگ نماینده کره شمالی در سازمان ملل با تاکید بر حق این کشور برای انجام آزمایش های موشکی، اما گفت پیونگ یانگ هیچ قصدی برای استفاده از این فناوری ها علیه هیچ کشوری ندارد.

در پی آزمایش موشکی تازه کره شمالی، مقر فرماندهی هوا فضای شمال آمریکا دستور توقف بعضی پروازها را صادر کرد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1709

به "آمریکا تحریم های جدیدی علیه کره شمالی وضع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تحریم های جدیدی علیه کره شمالی وضع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید