گوگل روترهای نست وای فای نسل بعدی را با یک ارتقای بزرگ عرضه می نماید

به گزارش سرگرمی تفریحی، گوگل به غیر از گوشی های سری پیکسل و محصولات خانه هوشمند Nest، دستگاه های شبکه وای فای با برند Nest و Google نیز می فروشد.

گوگل روترهای نست وای فای نسل بعدی را با یک ارتقای بزرگ عرضه می نماید

این شرکت، نسل فعلی روترهای مش وای فای Nest Wifi را به همراه بلندگوهای توکار در سال 2019 معرفی و در سال بعدی، یک مدل روتر مقرون به صرفه تر با برند گوگل رونمایی کرد. پس از آن، گوگل هیچ گونه روتر نوی عرضه ننموده است و تقریبا از استاندارد وای فای بازار که وای فای 6 است؛ عقب افتاده است.

اکنون، بعضی سایت ها از جمله سایت 9to5Google کشف کردند گوگل در حال کار روی نسل بعدی روترهای خود با کدنام Sirocco است.

گوگل همواره از نام بادها برای کدنام محصولات شبکه خود استفاده نموده است. مثلا نسل فعلی روترهای Nest Wifi با کدنام Mistral توسعه داده شدند.

فعلا، هیچ اطلاعات یا جزئیاتی درباره نسل بعدی روترهای گوگل در دسترس نیست جز اینکه می دانیم گوگل دارد برای یک ارتقای بزرگ در روترهای نست وای فای آماده می گردد. احتمالا، نسل بعدی روترهای Nest/Google این شرکت از استاندارد وای فای 6 یا 802.11ax پشتیبانی می نمایند؛ اگرچه این شرکت می تواند یک گام جلوتر رفته و روترهای نو خود را با استاندارد Wi-Fi 6E رونمایی کند تا به نوعی آینده را هم داشته باشد.

وای فای 6 علاوه بر اینکه سرعت بیشتری نسبت به روترهای فعلی فراهم می نماید و می تواند تا سرعت 9.6 گیگابیت بر ثانیه پیش برود؛ از استاندارد رمزنگاری بسیار مهم و امن WPA3 نیز پشتیبانی می نماید. بعلاوه، در وای فای 6 شاهد کاهش تراکم و تداخل و ازدحام باندهای رادیویی هستیم و عرض کانال بیشتری برای تبادل اطلاعات روی یک باند رادیویی وای فای در دسترس است.

در وای فای 6 هم روی مصرف باتری دستگاه های متصل به شبکه کار شده است و هم تضمین هایی ارائه می دهد که هر دستگاه، سریع ترین نرخ تبادل اطلاعات ممکن و کارآمدترین اتصال وای فای را داشته باشند. استاندارد وای فای 6 در اواخر سال 2020 نهایی شد ولی دستگاه های مبتنی بر آن از جمله روترها و مودم ها در همان سال 2020 روانه بازار شدند.

اکنون، استاندارد وای فای 6 به یک جریان اصلی بازار تبدیل شده است و غالب گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها با این استاندارد عرضه می شوند. سری گوشی های پیکسل 6 گوگل که اخیرا معرفی شدند نیز وای فای 6 پشتیبانی می نمایند ولی Nest Hub (نسل دوم) از وای فای 6 پشتیبانی نمی نماید.

استاندارد Wi-Fi 6E دارای یک باند اضافه 6 گیگاهرتزی با طیف های گسترده بیشتری است. وقتی سه باند رادیویی فراهم می گردد؛ دستگاه ها در میان باندهای مختلف پخش شده و ازدحام کمتری دارند. این استاندارد نسبتا نو بوده و در فوریه سال 2021 تایید شده است و هنوز به صورت گسترده در میان کاربران و کسب وکارها مورد استفاده قرار نگرفته است.

باید منتظر بمانیم تا ببینیم نسل بعدی روترهای گوگل با چه استاندارد و ویژگی هایی روانه بازار می شوند. به نظر شما، گوگل ترجیح می دهد روترهای خود را با استاندارد وای فای 6 عرضه کند یا سراغ استاندارد وای فای 6 ای می رود؟ شما کدام استاندارد را ترجیح می دهید؟

منبع: شبکه چی
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1795

به "گوگل روترهای نست وای فای نسل بعدی را با یک ارتقای بزرگ عرضه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل روترهای نست وای فای نسل بعدی را با یک ارتقای بزرگ عرضه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید