کنترل کیفیت محصولات؛ گامی به سوی جهش تولید

به گزارش سرگرمی تفریحی، معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: نظارت بر کنترل کیفیت تولیدات از طریق نمایندگان این اداره کل در واحدها گامی برای جهش تولید و رعایت حقوق مصرف کنندگان در استان است.

کنترل کیفیت محصولات؛ گامی به سوی جهش تولید

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، محمد یوسفی سوته جمعه 19 اردیبهشت اضافه نمود: 10 هزار و 22 نفر ساعت آموزش درون و برون سازمانی سال 98 در اداره استاندارد استان سمنان ارائه شد.

وی بیان نمود: 10 هزار و 22 نفر ساعت آموزش شامل هشت هزار و 112 نفر ساعت آموزش به مدیران کنترل کیفیت و یک هزار و 910 نفر ساعت کارآموزی مسئولان کنترل کیفیت سال گذشته ارائه شد.

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان سمنان ادامه داد: این اداره کل توانست صد درصد برنامه مصوب سالیانه خود را در این شاخص سال گذشته پوشش دهد.

وی شرح داد: آموزش به مدیران کنترل کیفیت استان سمنان که کنندگان استاندارد در واحدهای تولیدی و ارزیابان اصلی کیفیت در مبادی تولیدی هستند، از وظایف اصلی استاندارد به شمار می رود.

به گفته یوسفی، کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی و ارزیابی این شاخص در مبادی تولیدی منجر به رونق و جهش تولید می شود.

وی ابراز داشت: توجه به استانداردسازی کالاها و محصول های تولیدی، علاوه بر نقشی که در رونق بخشی به بازار محصول دارد، به ارتقای کیفیت کالا و درنتیجه تأمین حقوق مصرف کننده منجر می شود.

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان سمنان یادآور شد: آموزش جزو جدایی ناپذیر تخصص است و نیروی کار همواره نیاز به روزآمد کردن اطلاعات تخصصی دارد که این اداره کل به همین دلیل، برای آموزش کنندگانی متخصص برنامه ریزی دارد.

وی تأکید کرد: استاندارد در ارائه خدمات و تولید کالا معیاری برای انتخاب آگاهانه مصرف کننده در خصوص کیفیت و مرغوبیت کالاهای مصرفی است

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان سمنان اضافه نمود: نظارت و کنترل بر کیفیت و استانداردها در استان بستر رقابتی سالم برای تولیدکنندگان برای تولید محصولات و ارائه آن ها به بازارهای جهانی و همکاری های بین المللی پدید می آورد.

950 محصول تولیدی واحدهای صنعتی در استان سمنان دارای پروانه استاندارد است؛ در این استان 21 آزمایشگاه در بخش های مختلف نمونه گیری از تولیدات را زیر نظر اداره کل استاندارد انجام می دهد و 30 آزمایشگاه همکار مورد تائید سازمان ملی استاندارد فعالیت دارد.

هم وطنان می توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره 10001517 پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 741

به "کنترل کیفیت محصولات؛ گامی به سوی جهش تولید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل کیفیت محصولات؛ گامی به سوی جهش تولید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید