چین: عضویت تایوان در بهداشت جهانی محقق نخواهد شد

به گزارش سرگرمی تفریحی، سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد: قصد تایوان برای پیوستن به سازمان بهداشت جهانی نه تنها به نفع سلامتی مردم تایوان نیست بلکه یک دستکاری سیاسی است که تحقق نخواهد یافت.

چین: عضویت تایوان در بهداشت جهانی محقق نخواهد شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سخنگوی وزارت خارجه جزیره تایوان اعلام نموده بود که قطع نامه سال 1971 سازمان ملل متحد تنها مساله نمایندگی چین را حل کرد و مساله تایوان را حل نکرد، همچنین حق نمایندگی مردم تایوان در مناسبت های بین المللی را نیز به چین نداد سازمان بهداشت دنیای باید از کنترل دولت چین رها گردد و اجازه دهد تایوان به طور کامل در مبارزه با شیوع ویروس کرونا شرکت کند.

هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین آدینه شب در واکنش به این موضوع گفت: بر اساس قطعنامه شماره 2758 سازمان ملل، جمهوری خلق چین تنها دولت قانونی است که کل مردم چین را نمایندگی می نماید مسئولیت نمایندگی چین در سازمان ملل به طول کامل حل شده است و به طور کامل پایبندی سازمان ملل متحد را به اصل چین واحد نشان می دهد.

او گفت: در دنیا تنها یک کشور چین وجود دارد، تایوان بخش غیرقابل انکار از سرزمین چین است، این شناخت مشترک جامعه بین المللی است سازمان ملل متحد بارها تاکید نموده است طبق قطع نامه شماره 2758 مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مساله تایوان را حل خواهد نمود.

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد: سازمان بهداشت دنیای به عنوان نهاد تخصصی سازمان ملل متحد، باید قطع نامه نشست عمومی سازمان ملل متحد را رعایت کند قطع نامه شماره 251 نشست عمومی سازمان بهداشت دنیای بار دیگر بر قطع نامه شماره 2758 مجمع عمومی سازمان ملل تاکید نموده و حق نمایندگی چین در سازمان بهداشت دنیای را مورد تایید قرار داد.

هوا چون یینگ گفت: سخنان مقام وزارت خارجه تایوان، اهداف شوم مقامات حزب ترقی خواه دموکراتیک تایوان را نشان می دهد که با استفاده از همه گیری فعلی ویروس کرونا به دنبال استقلال تایوان است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 743

به "چین: عضویت تایوان در بهداشت جهانی محقق نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: عضویت تایوان در بهداشت جهانی محقق نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید