چطور الکل صنعتی را برای ضد عفونی کردن سطوح و دست ها به الکل 70% تبدیل کنیم؟

به گزارش سرگرمی تفریحی، شیوع ویروس کرونا این روزها تبدیل به مسئله اصلی دنیا و البته کشور خودمان ایران تبدیل شده است. حالا کرونا کم کم تبدیل به یک اپیدمی و پاندمی می شود و آمار مبتلایان در حال افزایش است. بعد از شیوع ویروس کرونا در شهر قم حالا پای این ویروس به سایر شهرهای ایران هم کم کم باز شده اما مسئله اینجاست که به جای استرس و نگرانی بهترین کار ماندن در خانه و جلوگیری از رفت و آمد غیر ضروری، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، پیشگیری، تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس و ضدعفونی کردن سطوح است. مسئله اینجاست که بحث کمبود الکل 60 یا 70 درصد تبدیل به یک دغدغه جدی شده و برای ضدعفونی کردن سطوح کاربرد الکل صنعتی هم جواب نمی دهد. اما نگران نباشید. اگر الکل صنعتی در دسترس دارید برای ضدعفونی سطوح باید آن را تبدیل به الکل 70 درصد کنید. ما در مجله خبرنگاران به شما می گوییم چطور از الکل صنعتی برای ضد عفونی کردن سطوح و کاهش ریسک ابتلا به کرونا استفاده کنید.

چطور الکل صنعتی را برای ضد عفونی کردن سطوح و دست ها به الکل 70% تبدیل کنیم؟

چطور از الکل صنعتی برای ضد عفونی کردن علیه ویروس کرونا استفاده کنیم؟

الکل صنعتی معمولا 96 درصد است. اما مشکل اینجاست که در غلظت های بالا الکل به سرعت پروتئین های غشاء سلولی را دناتوره کرده و با این کار باعث می شود نفوذ الکل به داخل سلول کاهش پیدا کند. بنابراین میکروبی که مثلا در مقابل الکل 96 درصد قرار گرفته فقط سطحش دناتوره می شود و در برابر الکل نفوذناپذیر می شود. در نتیجه پروتئین های حیاتی داخل سلول زنده هستند و سلول عملا در درون زنده است و این توانایی را دارد که خودش را ترمیم کند. در غلظت 70 درصد سرعت دناتوره شدن پروتئین های سلولی توسط الکل در حدی است که اتانول فرصت کافی برای نفوذ به داخل سلول و دناتوره کردن را دارد. بنابراین بهترین غلظت الکل برای ضدعفونی کردن سطوح و دست ها غلظت 70 درصد الکل یعنی همان الکل طبی است.

در واقع الکل 90 درصد یا 96 درصد غشا ویروس را از بین نمی برد و باید رقیق شود. اما چطور الکل صنعتی را برای ضدعفونی کردن رقیق کنیم؟ به آسانی. باید نسبت 7 به 3 را در نظر بگیرید. مثلا 70 سی سی الکل با 30 سی سی آب. به این ترتیب اسپری الکل ضد عفونی را با خیال راحت برای پاک کردن سطوح، ضد عفونی کردن موبایل، عینک، دسته کلید، سوییچ ماشین، دست ها و … استفاده کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 568

به "چطور الکل صنعتی را برای ضد عفونی کردن سطوح و دست ها به الکل 70% تبدیل کنیم؟" امتیاز دهید

6 کاربر به "چطور الکل صنعتی را برای ضد عفونی کردن سطوح و دست ها به الکل 70% تبدیل کنیم؟" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور الکل صنعتی را برای ضد عفونی کردن سطوح و دست ها به الکل 70% تبدیل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید