چرایی بسته تحولی خوانا از زبان معاون آموزش ابتدایی

به گزارش سرگرمی تفریحی، تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی در چرایی بسته تحولی خوانا عنوان نمود کشور ما، کشور مفاخر عظیم انسانیت است و برای ساختن چنین انسان هایی باید از ظرفیت زبان فارسی به عنوان زبان مشترک ملت ایران بهره برد.

چرایی بسته تحولی خوانا از زبان معاون آموزش ابتدایی

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی، رضوان حکیم زاده در برنامه صبح به خیر ایران در تشریح بسته تحولی خوانا اظهار کرد: در راستای تغییراتی که براساس سند تحول بنیادین قرار است اتفاق بیفتد، با توجه به اینکه دوره ابتدایی دوره سرنوشت سازی در زندگی انسان است؛ ما باید به سمت مهارت هایی که در حال و آینده زندگی بچه ها ما تاثیرگذار است، برویم. ازین رو طرح تحولی خوانا را در دستور کار خود قرار دادیم که شامل تقویت مهارت های چهارگانه زبانی که شامل نوشتن، خواندن، صحبت کردن و گوش کردن است و تلفیق آن با سه مهارت پایه جرأت ورزی، مسئولیت پذیری و ادب که سرمایه زندگی انسان است، می باشد.

وی اضافه کرد: از سال گذشته تدوین برنامه ها و دستورالعمل ها برای اجرای این طرح تحولی، از مهرماه سال جاری برنامه آموزش مدرسان کشوری توسط اساتید برجسته کشوری و از ابتدای دی ماه اجرای آن در 5 درصد از مدارس کشور شروع شده است.

معاون آموزش ابتدایی با تاکید بر اهمیت یادگیری این مهارت ها برای بچه ها ابراز کرد: در اهمیت اجرای تقویت مهارت های زبانی خصوصا در دوران کودکی همین بس که استاد شفیعی کدکنی پیغامی را با همین موضوع صادر نمود که بسیار پیغام فاخری است.

وی ادامه داد: در پیغام استاد به این نکته مهم اشاره شده است که کشور ما، کشور مفاخر عظیم انسانیت است که صاحب آثار ارزشمندی در عرصه ادب جهانی بوده اند. ما شاعران عظیمی مانند حافظ، مولوی، خیام، فردوسی و ... داشتیم و جای افسوس دارد اگر نسل جدید ما به سمتی نرود که ما بتوانیم چنین مفاخری را که در انسانیت سرآمد هستند، مجددا به جهان عرضه کنیم و این میسر نمی گردد مگر از رهگذر توشه دریافت از ظرفیت زبان فارسی که به عنوان زبان مشترک ملت ایران است.

حکیم زاده در تشریح بسته تحولی خوانا گفت: هدف از ارائه بسته تحولی خوانا این است که ما مهارت نوشتن را جایگزین رونویسی و مهارت خواندن را جایگزین روخوانی کنیم. اینکه فرد بتواند با استفاده از کلمات و با دستور زبان صحیح خواسته خود را بنویسد، احساس خود یا نظر خود را بیان کند، بسیار با اهمیت است.

وی از مهارت گوش کردن به عنوان بسترساز مفاهمه و تعامل با دیگران یاد کرد و گفت: مهارت صحبت کردن به انسان ها فرصت ابراز وجود می دهد و فرد با آموختن این مهارت ها در تلفیق با سه اصل اساسی ادب، جرأت ورزی و مسئولیت پذیری، می تواند به طور موثر در مسئولیت های اجتماعی ایفای نقش کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1166

به "چرایی بسته تحولی خوانا از زبان معاون آموزش ابتدایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرایی بسته تحولی خوانا از زبان معاون آموزش ابتدایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید