چاپ نمایشنامه بازیگر اصفهانی عرصه تئاتر، فصل مرگ سیمین رسید

به گزارش سرگرمی تفریحی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اصفهان، پناهی بجز بازیگری، دغدغه ادبیات هم دارد و سال هاست که می نویسد. فصل مرگ سیمین، اولین نمایشنامه او نیست، اما بعد از سال ها نوشتن و کسب تجربه، ترجیح داده است که اولین نمایشنامه چاپ شده اش باشد.

چاپ نمایشنامه بازیگر اصفهانی عرصه تئاتر، فصل مرگ سیمین رسید

امین پناهی که بازی در آثاری چون پنهان خانه پنج در، افرا، یا روز می گذرد، جوجه ها را آخر پاییز می شمارند و اینجا خونه منه را در کارنامه خود دارد، در گفت وگو با خبرنگار ایبنا درباره کتاب خود گفت: این نمایشنامه از لحاظ محتوایی و فرم، ساختاری دارد که مخاطب را درگیر کند و انگیزه من برای چاپ آن، آغاز یک فرایند جدی تر در حوزه کتاب است که در معرض نقد و نظرات مختلفی قرار بگیرم. این می تواند من را به عنوان یک نویسنده، بیشتر در اثرم عمیق کند. همچنین، چاپ این نمایشنامه می تواند، آن را در دست کارگردانانی قرار بدهد که از لحاظ فکری احساس نزدیکی خواهند کرد و به روی صحنه بردن این اثر می اندیشند.

وی افزود: جرقه فصل مرگ سیمین از دورانی ایجاد شد که مادرم در دادگستری فعالیت می کرد و با روایت های مختلفی روبه رو می شدم. طرح این نمایشنامه از یکی از روایت های مادرم از فضای دادگاه رقم زده شد و کاملا بر اساس یک داستان واقعی است.

بر اساس این گزارش، فصل مرگ سیمین نشانگر زندگی زن و شوهری است که در حال طلاق هستند. پایه این طلاق، مشکلاتی است که در زندگی مشترک با آن دست و پنجه نرم می کردند. محل اتفاق، داخل دادگاه است و شخصیت ها در بند هایی جداگانه به شرح رویداد های پیش آمده می پردازند و در اتفاقی، درام شکل می گیرد. این نمایشنامه را می توان در دسته بندی آثار عاشقانه،اجتماعی قرار داد. شخصیت های این نمایشنامه، بسیار ملموس هستند و گویی هر یک از ما یک بار آنها را در جایی دیده ایم یا درباره شان شنیده ایم.

در جایی از این نمایشنامه نوشته شده است:

تمام تلاشم رو کردم که نگه ش دارم. از جسم گرفته تا روحم رو بهش دادم. اما غافل بودم که دلش از همین خواستن من زده میشه و میره... بعد هم میگه از اول اشتباهی بودیم. ترسم از روزهای بدون اون بود که سرم اومد. می خواستم برم. می خواستم خداحافظی کنم و برم گم بشم جایی که ندونم کجاست. اما نشد....

امین پناهی همچنین گفت: شرایط فعلی، کرونا و تعطیلی ها و خطراتی که شهفرایندان را تهدید می کند، باعث شد که جشن امضای کتاب و رونمایی به تعویق بیفتد و این قطعا بر معرفی اولین اثرم برای مخاطب تاثیرگذار خواهد بود. اما چه حرفه ای و چه تازه کار از این شرایط اجتناب ناپذیر در امان نیست.

پناهی جزء هنرمندان دغدغه مند اصفهانی است که تا به حال در بیش از 50 اثر نمایشی بازی کرده است. او در کارگردانی هم فعالیت کرده و متن هایی از نویسنده ای چون حمیدرضا نعیمی را به روی صحنه برده است.

نمایشنامه فصل مرگ سیمین توسط نشر افرود، ناشر تخصصی هنر و ادبیات، در شمارگان 500 نسخه، قطع رقعی و با قیمت 18 هزار تومان به چاپ رسیده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 846

به "چاپ نمایشنامه بازیگر اصفهانی عرصه تئاتر، فصل مرگ سیمین رسید" امتیاز دهید

1 کاربر به "چاپ نمایشنامه بازیگر اصفهانی عرصه تئاتر، فصل مرگ سیمین رسید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ نمایشنامه بازیگر اصفهانی عرصه تئاتر، فصل مرگ سیمین رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید