پیتزا اینجا 500 هزار تومان برایتان آب می خورد؛ چون پنیرش از ناپل می آید! (تور ارزان ایتالیا)

به گزارش سرگرمی تفریحی، بی تردید پیتزا یکی از محبوب ترین غذا های دنیاست. این خوراکی پرطرفدار اولین بار برای افراد فقیر و کارگر در ایتالیا ابداع شد. جماعتی که همواره مشغول کار بودند و چون پول و فرصت کافی برای غذا خوردن نداشتند، غذایی می خواستند که در عین مقرون به صرفه بودن، به راحتی قابل حمل باشد.

پیتزا اینجا 500 هزار تومان برایتان آب می خورد؛ چون پنیرش از ناپل می آید! (تور ارزان ایتالیا)

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش همشهری، پیتزا همه این ویژگی ها را داشت، نان گردی بود که رویش سیر، پنیر و چند تکه سبزی می گذاشتند و در جعبه های بزرگی به وسیله فروشندگان خیابانی به قیمت کمی فروخته می شد.

هر چند این غذای لذیذ و خوش طعم در دهه 40 شمسی به کشورمان رسید و خیلی زود جای خودش را در منوی غذای ایرانی ها باز کرد،، اما در ماه های اخیر به علت جهش قیمت مواد غذایی، به یک غذای لاکچری تبدیل و کم کم از سبد غذایی دهک های میانه و پایین جامعه حذف شده است.

مشتری ها سیب زمینی سفارش می دهند

کافیست سری به مغازه های فست فود و اغذیه فروشی های نقاط مختلف شهر بزنیم تا دستمان بیاید که این نان پرملات و خوشمزه که قرن ها پیش به عنوان غذای فقرا ابداع شد و تا مدتی پیش جزو پرفروش ترین غذای فست فود ها بود، با رشد سرسام آور قیمت مواد غذایی، از سبد غذایی بسیاری از خانوار ها خارج شده است.

صاحب یکی از فست فودی های محدوده محله نارمک که محله ای میانه به شمار میرود، معتقد است در ماه های اخیر و بعد از گرانی چند برابری پنیر پیتزا، نان و کالباس و سوسیس، قارچ و سایر مخلفات پیتزا، مشتری هایشان از نصف کمتر شده است.

او می گوید: غذا خوردن در بیرون از خانه دیگر یک سرگرمی لاکچری به شمار میرود و دهک های پایین و میانه قادر نیستند برای صرف غذا به بیرون از منزل بروند و این موضوع باعث شده اغذیه فروشی ها به سختی از پس اجاره و هزینه های جانبی مغازه بربیایند.

مالک یکی از پیتزافروشی های محدوده سیدخندان هم می گوید: قیمت یک پیتزا میانه بدون نوشیدنی و سالاد از 150 تا 200 هزار تومان شده و، چون ساکنان این منطقه اغلب اداری و کارمند هستند، پرداخت این رقم برایشان سنگین است.

او ادامه می دهد: بعضی از مشتری ها منو را که می بینند از سفارش غذا منصرف می شوند یا در رودربایستی نهایتا یک سیب زمینی سفارش می دهند.

فروش فست فود ها نصف شده است

با افزایش نرخ مواد اولیه، منو رستوران ها و فست فود ها نجومی شده و یک وعده شام ساده در رستوران و فست فودی ها جیب افراد را خالی می نماید، از این رو اغذیه فروشی ها که روزگاری پر رفت و آمدترین اصناف بودند، اغلب سرشان خلوت شده است.

علی اصغر میر ابراهیمی رییس اتحادیه رستوران و سلف سرویس با تایید این موضوع می گوید: بعد از گرانی های اخیر، فروش رستوران و فست فود ها حدود 40 درصد کاهش یافته و دخل و خرجشان جور نیست و بسیاری از آن ها در برترین حالت هزینه اجاره مغازه را تأمین می نمایند و می پردازند.

ارسال پنیر پیتزا از ناپل

با وجودی که افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی و گرانی فست فود ها منجر به کاهش چشمگیر مشتری در اغذیه فروشی های منطقه ها میانه و کم برخوردار شهر شده و آن ها را به اجرای ترفند هایی مثل کاهش وزن و حجم و فروش تکه ای پیتزا و ... واداشته، اما اغلب فست فود های معروف منطقه ها مرفه نشین شهر هنوز هم مشتری های پروپاقرص خودشان را دارند و به اصطلاح آب در دلشان تکان نخورده است.

آن ها با وجودی که با تبلیغات خوش آب و رنگ و با شگرد های مختلف از جمله افزودن بعضی مخلفات به غذاها، پخت به سبک خاص و ... غذاهایشان را بیشتر از نرخ متعارف به دست مشتری می رسانند، اما به قدری سرشان شلوغ است که اگر بدون رزرو جا به آن ها مراجعه کنید، ممکن است پشت در بمانید. یک مغازه فست فود در محله سعادت آباد که به پخت پیتزا به سبک ایتالیایی نام در نموده، از این نمونه است.

با وجودی که نرخ منوی غذایی این رستوران در محدوده 250 هزار تومان است، اما قیمت پیتزا ها با افزودن بعضی مخلفات مثل قاراچ ترافل، دانه کاج سوسیس لهستانی، آرتیشو، پنیر بوراتیه و بوراتا و ... تا 400 هزار تومان می رسد.

بعلاوه اگر در بعضی روز های هفته به این رستوران مراجعه کنید خوردن یک پیتزای میانه حداقل 500 هزار تومان برایتان آب می خورد. چون به گفته یکی از کارکنان این فست فود در بعضی از روز ها پنیر هایی که بر روی پیتزا ها استفاده می گردد وارداتی هستند و مستقیم از ناپل ایتالیا می رسند.

منبع: فرارو
انتشار: 22 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1881

به "پیتزا اینجا 500 هزار تومان برایتان آب می خورد؛ چون پنیرش از ناپل می آید! (تور ارزان ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیتزا اینجا 500 هزار تومان برایتان آب می خورد؛ چون پنیرش از ناپل می آید! (تور ارزان ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید