تور ترکیه ارزان: همه چیز در خصوص آزمون یوس ترکیه (YOS)

به گزارش سرگرمی تفریحی، کلاس آزمون یوس ترکیه (YOS)

آزمون یوس یکی از اصلی ترین آزمون های ورودی دانشگاه در کشور ترکیه می باشد. به طوری که تمامی دانشجویان داخلی و خارجی جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور که این آزمون را به عنوان آزمون ورودی خود انتخاب نموده اند، می بایست در این آزمون شرکت کنند و با توجه به رشته تحصیلی خود، نمره قبولی بدست آورند. کشور ترکیه هر ساله از منظر آموزشی و تحصیلی به پیشرفت های بسیار خوبی دست پیدا می نماید و این موضوع به علت ایجاد دانشگاه های دولتی و خصوصی با رنکینگ ها و اعتبار های بالای جهانی می باشد. دانشجویان از سرتاسر جهان می توانند با شرکت در آزمون یوس این کشور در مقطع تحصیلی کارشناسی، تحصیل خود را در رشته مورد علاقه خود ادامه دهند.

تور ترکیه ارزان: همه چیز در خصوص آزمون یوس ترکیه (YOS)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

آزمون یوس در ابتدا زیر نظر سازمان سنجش این کشور برگزار می شد و برگزاری آن در یک زمان معین و به صورت سراسری انجام می گرفت اما از سال 2012 تا کنون هر دانشگاهی می تواند آزمون جداگانه ای برای خود برگزار کند و از همین رو دانشجویان می بایست در آزمون یوس مخصوص به دانشگاهی که انتخاب نموده اند شرکت نمایند. از جمله این دانشگاه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه اژه
  • دانشگاه مارمارا
  • دانشگاه سلجوق
  • دانشگاه اینونو
  • دانشگاه آکدنیز
  • دانشگاه رجب طیب اردوغان
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه آتاتورک
  • دانشگاه مانیسا جلال بایار
  • دانشگاه آنادولو
  • دانشگاه ارجیس
  • دانشگاه ساکاریا
  • دانشگاه کوجالی
  • دانشگاه قاضی آنتپ
  • دانشگاه چکوروا
  • دانشگاه عثمان قاضی
  • دانشگاه اوندوکوز ماییس
  • دانشگاه جمهوریت
  • دانشگاه آبانت عزت بایسال و…

دانشجویان داخلی و خارجی می توانند با شرکت در آزمون یوس به تحصیل در رشته مورد علاقه خود بپردازند و از امکانات آموزشی، علمی، رفاهی و ... دانشگاه های این کشور بهره مند شوند. از جمله محبوب ترین رشته های تحصیلی کشور ترکیه می توان به رشته های چون پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی، حقوق و هنر های زیبا اشاره نمود.

آزمون یوس چیست و شامل چه بخش هایی می شود؟

آزمون یوس به زبان انگلیسی و ترکی می باشد. به این معنی که دانشجویان می توانند زبان سوالات طرح شده را خودشان انتخاب نمایند. اما چنانچه زبان آموزشی دانشگاه ترکی باشد، باید به این زبان تسلط کافی داشته و دارای مدرک تومر ترکی باشند.

آزمون یوس شامل سوالاتی از درس های ریاضی، هندسه و هوش می باشد. این آزمون 80 سوال دارد. این که هر یک از دروس چه تعداد سوالی را در خود دارد به سیستم آموزشی دانشگاه بر می شود. برای مثال ممکن است یک دانشگاه 5 سوال را به درس هندسه اختصاصی دهد و دانشگاهی دیگر 10 سوال را برای این بخش انتخاب کند.

دانشجویان جهت شرکت در آزمون یوس می توانند به صورت حضوری و یا آنلاین اقدام نمایند. این آزمون 100 نمره دارد و هر چهار جواب اشتباه منجر به حذف یک جواب درست دانشجو می شود.

حداقل نمره قبولی در این آزمون با توجه به رشته تحصیلی و سیستم آموزشی دانشگاه متفاوت می باشد اما رشته هایی چون دندانپزشکی و پزشکی از آن جایی که متقاضیان بیشتری برای تحصیل دارند، دارای رقابت زیادی بوده و دانشجویان می بایست نمره های بسیار بالایی را کسب نمایند.

شرایط اصلی شرکت در آزمون یوس

  1. داوطلبان می بایست فارق التحصیل دبیرستان بوده و یا مشغول به تحصیل در سال آخر دبیرستان باشند.
  2. داوطلبان می بایست جزو اتباع خارجی باشند.

آیا آزمون یوس، آزمون سختی به شمار می رود؟

سختی یا آسانی سوالات مطرح شده در آزمون یوس می تواند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد برای مثال ممکن است دانشجویی در آزمون یوس دانشگاهی نمره 90 و در آزمون یوس دانشگاهی دیگر نمره 70 را بدست آورد. اما به طور کلی آزمون یوس نیازمند تمرین و تکرار است و چنانچه دانشجویان برای آمادگی در این آزمون کوشش نمایند می توانند نمره قابل قبول خود را بدست آورند.

زمان برگزاری آزمون یوس ترکیه

آزمون یوس بر خلاف آزمون هایی چون آیلتس و اس ای تی که در طول سال چند بار برگزار می شود، تنها یک بار برگزار در ماه های اردیبهشت تا تیر ماه برگزار می شود. تمامی دانشجویان می بایست بهمن ماه هر سال جهت شرکت و ثبت نام در این آزمون اقدام نمایند. سایت رسمی هر دانشگاه زمان دقیق برگزاری آزمون خود را اعلام نموده است و دانشجویان می توانند در سایت دانشگاه رفته و ثبت نام خود را انجام دهند.

گفتنی است که دانشجویان می توانند در آزمون هر چند دانشگاهی که می خواهند شرکت نمایند فقط می بایست به زمان آزمون ها دقت نمایند که تداخلی با یک دیگر نداشته باشند. زمان اعلام نتیجه آزمون یوس نیز با توجه به سیستم آموزشی دانشگاه ها متفاوت می باشد. اغلب در سایت رسمی دانشگاه ها زمان شروع و اعلام نتیجه آزمون یوس معین شده است.

اما به طور کلی می توان گفت دانشجویان می توانند. بعد از حدود 2 هفته پس از شرکت در آزمون نمرات خود را دریافت نمایند. به این صورت که می بایست به سایت دانشگاه مد نظر خود مراجعه نموده و در قسمت مشاهده نتایج آزمون یوس، نمرات و امتیازات کسب نموده خود را مشاهده نمایند.

آیا برای شرکت در آزمون یوس شرایط سنی وجود دارد؟

داوطلبان برای شرکت در آزمون یوس کشور ترکیه هیچ گونه محدودیتی نخواهند داشت و افراد در هر سنی می توانند در این آزمون شرکت نمایند. البته می توان حداقل سن شرکت در این آزمون را 16 سالگی دانست چرا که دانشجویان تا قبل از 18 سالگی نمی توانند وارد دانشگاه شوند و از آن جایی که آزمون یوس 2 سال اعتبار دارد، در صورتی که فرد در 16 سالگی در این آزمون شرکت کند می تواند از امتیاز خود بعد از دو سال جهت وارد شدن به دانشگاه ها استفاده نماید. در صورتی که مدت زمان اعتبار این آزمون تمام شود، دانشجو می بایست دوباره در این آزمون شرکت نماید.

جهت کسب اطلاعات بیش تر از آزمون یوس ترکیه و تحصیل در بهترین دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور با مشاوران و کارشناسان توران آموزشگاه تماس حاصل فرمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1830

به "تور ترکیه ارزان: همه چیز در خصوص آزمون یوس ترکیه (YOS)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: همه چیز در خصوص آزمون یوس ترکیه (YOS)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید