هفت باور اشتباه درباره اسمش رو نبر!

به گزارش سرگرمی تفریحی، زندگی امروز- بسیاری تصور می نمایند که استفاده از گوشت کبابی به جای گوشت سرخ شده در روغن شانس ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. دلیل این تصور غلط این است که بسیاری فکر می نمایند در زمانی که گوشت در روغن سرخ می گردد موادی در آن آزاد می گردد که سرطان زا هستند، اما در صورت کباب کردن گوشت با حرارت و عدم استفاده از روغن مواد سرطان زا در گوشت به وجود نخواهد آمد.

هفت باور اشتباه درباره اسمش رو نبر!

این باور غلط است. بر اساس مطالعات صورت گرفته به روی گوشت های کبابی معین شده است که گوشت هایی که در معرض حرارت قرار می گیرند ماده ای به نام heterocyclic amines فراوری می نمایند که سر طان زا است. توصیه کارشناسان استفاده کمتر از انواع گوشت قرمز و رعایت رژیم متناسب غذایی است.

مردم تصور می نمایند که با استفاده هر روزه از کرم های ضد آفتاب می توانند از ابتلاء به سرطان پوست جلوگیری نمایند. این باور به این دلیل است که عده ای این گونه فکر می نمایند که این کرم ها نوعی از حفاظت را برای آن ها در برابر نور آفتاب ایجاد می نمایند. در عین حال حقیقت در خصوص سرطان پوست این است که آسیب هایی که منجر به ابتلاء به سرطان پوست می گردد در لایه های عمقی پوست ایجاد می گردد. توصیه کارشناسان در خصوص جلوگیری از سرطان پوست این است که سعی کنیم از فعالیت در نور مستقیم آفتاب پرهیز کنیم، از پیراهن های آستین دار استفاده کنیم، از کلاه و عینک آفتابی بهره ببریم و به میزان مناسب از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم.

استفاده از اسپری های حشره کش در منزل باعث ابتلاء به سرطان می گردد. این هم یک باور غلط دیگر است که در بین بسیاری از ما شایع شده است. فراموش نکنیم که در صورتی که از این مواد به شکل غلطی استفاده گردد باعث می گردد که در اشخاص مختلف باعث ایجاد مسمویت های مختلف گردد. اما امکان ابتلاء به سرطان به دلیل استفاده از این مواد بسیار غیر احتمال دارد.

در یک تحقیق صورت گرفته در کشور آمریکا معین شده است که 41 درصد مردم تصور می نمایند که در صورتی که برای درمان سرطان از جراحی استفاده نمایند، به انتشار سرطان در بدن خود یاری نموده اند. این باور غلط به این دلیل مطرح شده است که در زمان های گذشته، بیماران زمانی به پزشک مراجعه می کردند که برای هر اقدامی بسیار دیر شده بود و بیماران مدت کوتاهی پس از جراحی از جهان می رفتند. اما امروزه و به مدد تکونولوژی های پیشرفته که تشخیص زودهنگام سرطان را موجب شده اند و بعلاوه طراحی و ساخت ابزار آلات پیشرفته جراحی، همه و همه باعث شده است تا درصد موفقیت جراحی های مربوط به سرطان به شکل چشم گیری افزایش پیدا کند.

زندگی در هوای آلوده یا استعمال دخانیات، کدامیک بیشتر سرطان زا هستند؟ بسیاری تصور می نمایند که هوای آلوده بیشتر سرطان زا است، اما حقیقت این است که افرادی که سیگار می کشند یا به نوعی در معرض دود سیگار هستند از شانس ابتلاء به سرطان بیشتری برخوردار هستند. البته نباید این نکته را فراموش کرد که هوای آلوده نیز بر روی سیستم تنفسی اثرات مخربی دارد، اما ضرر اصلی از طرف هوای آلوده متوجه قلب افراد است.

یکی از معروفترین تفکرات غلط در خصوص سرطان این است که تلفن های همراه می توانند موجب ابتلاء به سرطان در مغز شوند. حقیقت این است که تلفن های همراه در برخی موارد می توانند به تشکیل تعدادی از تومورهای کمیاب در مغز یاری نمایند، اما این باور کلی که استفاده از تلفن همراه می تواند به ابتلاء به سرطان منجر گردد صحت ندارد.

شیوه زندگی در دوران جوانی ارتباطی با ابتلاء به سرطان در سنین بالا ندارد. این یکی دیگر از باورهای غلطی است که جوانان و افرادی که تازه به سنین بزرگ سالی وارد شده اند به منظور ادامه به رفتارهای غلط خود دارند. حقیقت این است که نحوه زندگی و نوع تغذیه افراد در همین سنین شکل گرفته و بایستی این گونه گفت که تغییر این گونه عادت ها که به بخشی از زندگی ما تبدیل شده است بسیار مشکل خواهد بود. پس بهتر است که از سنین جوانی به فکر اصلاح رفتارها و شیوه زندگی خود باشیم.

منبع: زندگی روز
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1632

به "هفت باور اشتباه درباره اسمش رو نبر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت باور اشتباه درباره اسمش رو نبر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید