آشنایی با فواید کیاه به لیمو

به گزارش سرگرمی تفریحی، گیاه به لیمو گیاهی است که خواص و فواید زیادی برای سلامت دارد و از آن به عنوان یک چای گیاهی با طعم خاص و عالی استفاده می شود که برای کاهش وزن بسیار مفید است.

آشنایی با فواید کیاه به لیمو
به لیمو یک گیاه شگفت انگیز و گیاهی است که برای مزایای درمانی و سلامتی اش بسیار ارزشمند است همچنین دارای عطر لیمو فوق العاده و عطر و طعم طراوت است. استفاده های معمول از به لیمو به عنوان چای گیاهی همراه با طعم لیمو، خوشمزه است.

به لیمو قرن هاست که استفاده می شود و سابقه بسیار طولانی در استفاده در طب سنتی برای درمان سرماخوردگی، تب، اضطراب، سوء هاضمه، اسپاسم و بی خوابی دارد همچنین به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و کمکی طبیعی برای کاهش وزن مشهور است .

سابقه ای طولانی در مصرف به لیمو در جنوب امریکا وجود دارد. اعتقاد بر این است که در زمان های قدیم، قوم اینکاها اولین کسانی بودند که خواص سودمندش را کشف کردند.

به لیمو امروزه به عنوان یک طب سنتی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد در این مطلب خواص و فواید به لیمو برای سلامتی اعلام شده از طریق کارشناسان را آورده ایم.

سم زدایی و تقویت ایمنی سم زدایی یک فرایند ثابت و حیاتی برای از بین بردن رادیکال های آزاد و حفظ سلامتی است. نوشیدن چای به لیمو می تواند فرآیند سم زدایی را تحریک کند.تحقیقات نشان داده است که به لیمو بسیار غنی از ترکیبات فنلی است.

ترکیبات فنولی آنتی اکسیدان های قوی هستند که از رادیکال های آزاد محافظت می کنند.ترکیبات فنلی به کاهش اکسیداتیو استرس از طریق کمک به سم زدایی بدن و خنثی سازی اثرات مضر رادیکال های آزاد کمک می کند اینکار بدن را سالم نگه می دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

مشخص شده است که چای به لیمو، فعالیت آنتی اکسیدانی قابل مقایسه ای با چای سبزٍ بدون تلخی است به عنوان بهترین نوع از گیاهان، نوروپروتیک مانند، جینسنگ و کورکوما، خواص مشابهی در رادیکال آزاد دارد. چای به لیمو را می توانید به عنوان یک چای ضد التهابی و ترمیم کننده در طول روز بنوشید، اما مصرفش در طول شب بسیار قوی است.

جلوگیری از آسیب عضلانی در طول ورزشمطالعات نشان داده اند که ویژگی های منحصر به فرد به لیمو می تواند به جلوگیری از آسیب عضلانی در ورزشکاران در هنگام مصرف مکمل ها قبل از تمرین ،کمک کند. خواص آنتی اکسیدانی به لیمو همراه با توانایی آن برای سرکوب التهاب است که به پیشگیری از آسیب و بهبود بافت ماهیچه مرتبط است. استفاده از به لیمو به عنوان یک مکمل، قبل از تمرین رشد و یا تقویت عضله مفید است.

کاهش استرسبه لیمو ،یک آرام بخش موثر است. زمانی برای خودتان اختصاص دهید و از یک فنجان چای خوشمزه لذت ببرید، که باعث می شود تنشتان را از بین ببرد و باعث کاهش استرس می شود. اما اجزای موجود در به لیمو ،اثر آرام بخش کننده را تقویت می کند و بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد و به کاهش تنش عضلانی کمک می کند.

این ویژگی های آرام بخش ،باعث بهبود اعصاب، اضطراب و استرس می شود. مطالعات نشان داده اند که ورباسکوزید، یک جزء بیولوژیکی در برگ به لیمو، عنصر اصلی است که مسئول خواص بهبود استرس و اضطراب می باشد.1

کاهش وزنمعمولا برای کاهش وزن همه به سراغ نوشیدن چای سبز می فرایند. اما اگر با خواص به لیمو آشنا باشید و بدانید که تنها 2 واحد کالری دارد و سرشار از ترکیبات ارگانیکی است که اشتهای شما را برای خوردن هله هوله کم می کند، مشتری پروپاقرص دم کرده به لیمو خواهید شد.

چربی سوزی نیز از خواص به لیمو است. چای به لیمو باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و در چربی سوزی نقش مؤثری ایفا می کند.

کاهش التهابمفاصل از اعضای حساس بدن هستند. خیلی آسیب پذیرند و در سالخوردگی به دلیل کهولت سن، در معرض خطرات زیادی هستند. مصرف به لیمو در درمان درد مفاصل و بهبود آسیب های مفاصل بسیار مفید است. این تأثیرگذاری نیز به دلیل مقدار بالای آنتی اکسیدان است.

تقویت سیستم ایمنیاسترس اکسیداتیو، نتیجه فعالیت رادیکال های آزاد و حضور آن در بخش های مختلف بدن است. در نتیجه سیستم ایمنی تضعیف می شود و موجب جهش سلولی و ایجاد بیماری های مزمن می شود. به لیمو تأثیر مثبتی در افزایش سلول های سفید بدن دارد و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

کمک به هضم غذا و آرامش معدهچای به لیمو به آرامش معده و هضم بهتر غذا نیز کمک زیادی می کند. به لیمو با رفع اسپاسم های عضلانی باعث کاهش نفخ شکم و انقباضات دردآور معده می شود و مسائل دستگاه گوارش را تقلیل می دهد.

اگرچه به لیمو به خاطر مقدار اندک کالری برای کاهش وزن بسیار مناسب است اما در تحریک اشتها نیز می تواند مؤثر عمل کند.

پایین آوردن تبدر طب سنتی از به لیمو به عنوان دارویی خوی آور یا عرق زا استفاده می شده است. این گیاه باعث تعریق و کاهش مقدار و درجه تب است. ضمن اینکه برای درمان بیماری های التهابی نیز مفید است. خواص به لیمو در رفع مشکل التهاب بدن بسیار قابل توجه است.

درمان احتقاناز خواص به لیمو می توان به بلغم آوربودن آن نیز اشاره کرد. به لیمو به خروج خلط و مخاط از دستگاه تنفسی نیز کمک می کند. وجود خلط و مخاط باعث تولید و تکثیر باکتری ها و قارچ هاست. پس مصرف به لیمو به پاک نگه داشتن بدن در این زمینه نیز کمک می کند. در نتیجه برای سیستم ایمنی بدن محافظ خوبی است.

درمان درد مفاصلیک تحقیق، 45 فرد مبتلا به مسائل مفصل را مورد مطالعه واقع شده است و به این نتیجه رسید که مکمل حاوی به لیمو و روغن ماهی در مقایسه با دارونمای معمول، در تسکین درد موثرتر بود. در این مورد، روغن ماهی حاوی امگا3 به تاثیرگذاری بیشتر به لیمو در رفع درد مفاصل کمک می کند.

درمان سینوزیتسینوزیت یا ورم حاد حفره های بینی را می توان با دمنوش به لیمو درمان کرد. به لیمو در کنار ریشه کوشاد، گل آقطی، گل پامچال وگیاه ترشک ترکیب خوبی برای تسکین سیسنوس های ملتهب می سازد. استفاده از داروی گیاهی حاوی به لیمو همراه با آنتی بیوتیک و دکونژستانت برای سینوزیت، خطری ندارد.

جلوگیری از سرطاندانشگاهی در اردن، تحقیقی بر روی 31 گیاه دارویی از جمله به لیمو انجام داد تا گیاهان دارای خواص ضد سرطان را بیابد. این تحقیق دریافت که به لیمو یکی از گیاهان دارویی فعال است که قادر است جلوی فرآیند رشد رگ های خونی نو که از پیشرفت سرطان پشتیبانی می کند را بگیرد. آنتی اکسیدان ها نیز توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد که دلیل اصلی سرطان هستند را دارد.

رفع گلودردعملکرد اکسپکتورانتی به لیمو می تواند دسگاه تنفسی را پاک کرده و مسائلی مانند گلو درد را رفع کند. همچنین می تواند التهاب گلو را نیز کاهش دهد. به علاوه، به لیمو در درمان برونشیت که ناشی از التهاب نایژک ها است، موثر است.

درمان زخم هابه لیمو می تواند به طور مستقیم بر زخم های باز قرار داده شود، زیرا خاصیت ضد التهابی عالی دارد که از افزایش التهاب در درمان زخم هایی که به درستی درمان نشده اند، آبسه ها و سوختگی ها جلوگیری می کند. در این مورد می توانیم مقداری برگ به لیمو را پاک کرده و له کنیم تا به شکل خمیر درآید و آن را به طور مستقیم بر زخم ها بگذاریم. این خمیر می تواند خارش را نیز تسکین دهد.

رفع شپشاگر فکر می کنید درمان شپش سر فقط از طریق داروهای شیمیایی امکان پذیر است، سخت در اشتباهید. مطالعات اخیر نشان می دهند روغن های معطر نیز در رفع شپش سر موثر هستند. یکی از روغن های معطر موثر در این مورد، روغن معطر به لیمو است.

کاهش درد قفسه سینهمصرف به لیمو می تواند درد قفسه سینه ناشی از مشکل قلبی را تسکین دهد. گاهی وقت ها، قلب ما درد می گیرد و دچار مسائلی مانند احتباس مایعات می شود که یکی از علائم نارسایی قلبی است. در این شرایط، به لیمو می تواند درد را تسکین دهد.3

پی نوشت:

1.www.namnak.com

2.www.chetor.com

3.www.saednews.com

منبع: راسخون
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1617

به "آشنایی با فواید کیاه به لیمو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فواید کیاه به لیمو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید