هزاران نفر در سوئیس بر ضد 5G تظاهرات و خواهان توقف نصب آنتن های موبایل جدید شدند

به گزارش سرگرمی تفریحی، در حالی که شبکه های 5G به تدریج دارند در سراسر دنیا آغاز به کار می نمایند؛ نگرانی ها درباره خطرات و مضرات این فناوری برای سلامتی انسان ها افزایش یافته است. منتقدان می گویند توان چگالی پرتوهای الکترومغناطیسی زیرساخت های 5G برای انسان و محیط زیست بسیار قوی تر از نسل های پیشین شبکه های موبایل است.

هزاران نفر در سوئیس بر ضد 5G تظاهرات و خواهان توقف نصب آنتن های موبایل جدید شدند

در آخر هفته گذشته، هزاران نفر از سراسر کشور سوئیس در شهر برن، پایتخت این کشور جمع شده و صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس رساندند. آن ها خواهان توقف فعالیت های توسعه 5G در این کشور برای راه اندازی اولین شبکه های موبایل نسل پنجم شدند.

معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی در محل مجلس در شهر برن تجمع و خواهان متوقف شدن کلیه فعالیت های توسعه و نصب آنتن های فایوجی شدند. افزون بر این، طومارهای آنلاین زیادی در این کشور امضا و منتشر شده است که منجر به متوقف شدن چند پروژه توسعه 5G شدند.

بعضی از مقامات کشوری از جمله رئیس جمهور سوئیس هم با مردم همدردی نموده و در ضمن موافقت کردند که شبکه های 5G ممکن است پیامدهای ناشناخته ای برای سلامتی مردم داشته باشد. آن ها می گویند دلایل محکمی در دست است که پرتوهای این شبکه ها اثرات مضر کمتر شناخته شده یا به اثبات رسیده ای دارند.

توسعه فایوجی با نصب هزاران آنتن BTS و دکل مخابراتی در شهرها و مراکز شلوغ پرجمعیت همراه است. همین موضوع باعث تشدید نگرانی های مردم و ترس از 5G شده است. اپراتورهای مخابراتی سوئیس از اوایل سال جاری نصب آنتن های موبایل جدید سازگار با فناوری 5G را آغاز کردند.

دو قطبی 5G

البته، بر سر مفید یا مضر بودن 5G در میان مردم این کشور اختلاف نظرهایی هست و مردم عملا به دو گروه موافق و مخالف تبدیل شدند. بعضی از مردم اعتقاد دارند توسعه 5G برای پیشرفت و توسعه مالی لازم است و باعث راحتی و کیفیت بیشتر زندگی می گردد.

ولی در آن سو، بعضی دیگر از مردم از 5G می ترسند و احتمال می دهند امواج رادیویی و پرتوهای الکترومغناطیسی آنتن ها و تجهیزات این فناوری و شبکه، سلامتی خود و خانواده شان را به خطر بیندازد. به همین دلیل، پروژه های 5G در این کشور وارد مراحل دادگاهی و سیاسی شده و از بحث های فنی خارج شده است.

مخالفان 5G در سوئیس آغاز به جمع آوری امضا و همه پرسی کردند تا بیش از 100 هزار نفر در آن شرکت و تعلیق توسعه فایوجی را خواهان باشند.

این وضعیت در حالی که است که حدود یک ماه پیش، موسسه FCC ایالات متحده دوباره بر بی خطر بودن زیرساخت و آنتن های 5G تاکید نموده و گفت هیچ گونه تفاوتی میان زیرساخت نسل پنجم شبکه های موبایل با نسل های پیشین از نظر پرتودهی یا چگالی توان امواج الکترومغناطیسی نیست!

دولت سوئیس گروهی از خبرنگاران و کارشناسان را ماموریت داده درباره تاثیرات محیط زیستی و سلامتی 5G بیشتر تحقیق نمایند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 209

به "هزاران نفر در سوئیس بر ضد 5G تظاهرات و خواهان توقف نصب آنتن های موبایل جدید شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران نفر در سوئیس بر ضد 5G تظاهرات و خواهان توقف نصب آنتن های موبایل جدید شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید